Vilken kamera ska jag välja?

Jag ska köpa en ny kamera. Den ska vara lagom avancerad och, förstås, ta riktigt bra bilder.
Den får heller inte vara allt för stor. Har kollat på några olika nämligen:

- Canon a95
- Sony DSC w1
- Canon ixus 500 och 40

Har någon något förslag på någon kamera som är bra och smidig? Någon av dessa eller någon helt annan så är jag tacksam för svar.

/Anton

Jag är själv grymt sugen på en ixus 40, att jag väljer den framför 500 är pga storleken... Kan va jäkligt skönt att ha en liten kamera om man vill ha den i fickan. Just nu använder jag en Ixus v3 och är verkligen helt sjukt nöjd. Blir fruktansvärt bra bilder i dom flesta situationer med denna. Dock tycker jag att den är lite stor för att ha i fickan och dels så ´tycker jag att 2x zoom är för lite. 3x som finns på Ixus 40 hade varit bättre.
Alltså: Får jag ihop pengar till att köpa ny kamera så kommer det med all säkerhet att bli en ixus 40 för min del.

har precis köpt en fujifilm finepix s5500. kostar typ 3600. är på många sätt som en systemkamera (med manuella slutartider och bländare), trots att det inte är det. zoomen fungerar väldigt bra och ligger på 10x optisk zoom. om du har nån kameravana så tycker jag det är ett bra köp, om du bara vill köra på automatik kan andra kameror vara bättre alternativ. peace out!

Jag har en CASIO EXILM, riktigt go digitalkamera, grymt enkel att förstå sig på, en display på 3.5 x 3 cm ungefär, så man ser vad man tar / tagit på redan innan man laddar in bilderna, o den tar foto snabbare än IXUS, helt enkelt ett bra köp!

PRIS CA 4000 + minneskort

JAg har en Sony DSC-W1 och jag måste säga att jag är nöjd.
Stor display och är snabb både uppstart och när man tar bilder.

Pris ca 3600 (på cyberphoto.se) + minneskort

/Mattias

Tillbaka
Topp