Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken längd på Extrem Mother Tree 105?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaskar" data-source="post: 1147674" data-attributes="member: 66286"><p>Kapar tråden lite. Typ.</p><p>Jag har fått en förfrågan av en tjejkompis att rekommendera ett par nya skidor och jag tror att Mother Tree är rätt väg att gå. Utmaningen är samma här. Längden. Hon är medelgod åkare men åker sällan offpist, mest pga tidsbrist än bristande vilja. Hon är ungefär samma längd som ovanstående.</p><p></p><p>Hon själv siktar mer på 165. Hon vill ha lite kortare eftersom hon kommer från vanliga Svensson slalomskidor på typ 155cm. </p><p>Frågan är om 165cm är bortkastat eftersom skidorna har ju ändå ett ändamål. Lite mer aggressivt än Svensson. Om man nu tar kortare så försvinner väl rimligtvis lite av den aggressiviteten om de blir för korta? Kanske bättre på att satsa på ett par Project(eller liknande) om hon inte är redo att committa hela vägen?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaskar, post: 1147674, member: 66286"] Kapar tråden lite. Typ. Jag har fått en förfrågan av en tjejkompis att rekommendera ett par nya skidor och jag tror att Mother Tree är rätt väg att gå. Utmaningen är samma här. Längden. Hon är medelgod åkare men åker sällan offpist, mest pga tidsbrist än bristande vilja. Hon är ungefär samma längd som ovanstående. Hon själv siktar mer på 165. Hon vill ha lite kortare eftersom hon kommer från vanliga Svensson slalomskidor på typ 155cm. Frågan är om 165cm är bortkastat eftersom skidorna har ju ändå ett ändamål. Lite mer aggressivt än Svensson. Om man nu tar kortare så försvinner väl rimligtvis lite av den aggressiviteten om de blir för korta? Kanske bättre på att satsa på ett par Project(eller liknande) om hon inte är redo att committa hela vägen? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken längd på Extrem Mother Tree 105?
Tillbaka
Topp