Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken längd på Extrem Mother Tree 105?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1192617" data-attributes="member: 12152"><p>Inte för att jag är i rätt storlek för Mothertree, men relaterar jag till friåkningsskidor i allmänhet för egen del så är en skida under den egna kroppslängden att betrakta som en uttryckligen kort skida. MEN eftersom du (trådstartaren) är så pass lätt som 54kg skulle jag säga att det inte är ett lätt val utan det krävs lite grubblande. Utanför pisten är det tveklöst bättre med 172cm. Det blir bättre flyt och den kommer att styra sin egen väg med mer pondus där 165:an blir lite svårhanterlig och tenderar att skära fast lite mer. Det är helt enkelt lättare att åka på en längre skida där. Och 172cm är fortfarande nära din kroppslängd samtidigt som Mothertree är ganska mjuk så det kommer att bli en mycket trevlig skida för din del. I pisten däremot är det sannoligt att du tycker att 165:an är roligare, i alla fall om du är van att gå på skär där tillfälle ges. Sladdar du mycket kommer 172:ans fördelar tillbaka. </p><p></p><p>Jag skulle sammanfatta det med: </p><p></p><p>165 om du vill ha en kompakt känsla och är skärsökande som åkare i pisten och accepterar ett lite brytigare beteende utanför pisten och sämre flyt i lössnö. </p><p></p><p>172 om du vill ha en mer lätthanterlig skida i mjuk snö med mer flyt och trygghet och istället accepterar en större känsla i pisten.</p><p></p><p>Är du riktigt inkörd på pistsmåttingar kommer 172:an kännas lite stor i början. Om du däremot är van vid någorlunda normalstorlek på bredlagg kommer det inte bli några problem. Var du väldigt nöjd med 165:an är nog ändå det att anse som det säkra valet eftersom du faktiskt har testat den och gillade den.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1192617, member: 12152"] Inte för att jag är i rätt storlek för Mothertree, men relaterar jag till friåkningsskidor i allmänhet för egen del så är en skida under den egna kroppslängden att betrakta som en uttryckligen kort skida. MEN eftersom du (trådstartaren) är så pass lätt som 54kg skulle jag säga att det inte är ett lätt val utan det krävs lite grubblande. Utanför pisten är det tveklöst bättre med 172cm. Det blir bättre flyt och den kommer att styra sin egen väg med mer pondus där 165:an blir lite svårhanterlig och tenderar att skära fast lite mer. Det är helt enkelt lättare att åka på en längre skida där. Och 172cm är fortfarande nära din kroppslängd samtidigt som Mothertree är ganska mjuk så det kommer att bli en mycket trevlig skida för din del. I pisten däremot är det sannoligt att du tycker att 165:an är roligare, i alla fall om du är van att gå på skär där tillfälle ges. Sladdar du mycket kommer 172:ans fördelar tillbaka. Jag skulle sammanfatta det med: 165 om du vill ha en kompakt känsla och är skärsökande som åkare i pisten och accepterar ett lite brytigare beteende utanför pisten och sämre flyt i lössnö. 172 om du vill ha en mer lätthanterlig skida i mjuk snö med mer flyt och trygghet och istället accepterar en större känsla i pisten. Är du riktigt inkörd på pistsmåttingar kommer 172:an kännas lite stor i början. Om du däremot är van vid någorlunda normalstorlek på bredlagg kommer det inte bli några problem. Var du väldigt nöjd med 165:an är nog ändå det att anse som det säkra valet eftersom du faktiskt har testat den och gillade den. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken längd på Extrem Mother Tree 105?
Tillbaka
Topp