Vilken Libtech bräda ska jag välja?

Mada92

Ny medlem
Hallå! Efter inte ha fått något svar i den allmäna tråden testar jag här ist.

Har åkt Snowboard i7 år nu och runt 25 dagar/säsong så skulle se mig som "väldigt bra" på skalan utan att skryta. Är 185 cm lång och väger 90 kg. Har strl 45 i boots vilket jag nästan allt tyckt varit i vägen i val av brädor. Vill ha en bräda som ja kan skära väldigt djupt i pisten utan att tårna tar i. Ett krav är att den ska vara bred.

Åker idag runt 60 % i pisten, 25% park och 15% Puder (åker princip bara puder där det erbjuds bra). Gillar att åka väldigt fort och skära kant till kant, men också att jibba runt lite på plan mark, göra butter, 180 på krön osv så vill ha en ganska mjuk bräda som ändå klarar höga hastigheter. Kör just nu på en Ride Yukon 159W som är en suverän bräda, men börjar bli förlora flex då man har pressat den i 5 år nu.

Har tittat på Lib Techs Attack banana 161W.
Verkar vara en skön Allround bräda som duger till det mesta, och som är rätt bred.

Lib Tech Skunk Ape 165W, funderar på om den är rolig i pisten då det i första hand är en freestyle bräda?

Lib Tech TRS.

Någon som har någon erfarenhet av dessa?
Då jag ser det som en investering så är priset inget problem, även andra brädtips uppskattas starkt :)

Skunk Apen är ingen utpräglad freestyle bräda vad jag vet utan en efterträdare till Libtechs gamla longboards, mer friåkning egentligen, i synnerhet jämfört med Attack bananan. Vet att Doghboy som är en ganska stor kille carvar runt i pisten en hel del på en skunk ape. Om sedan flexen är för hård på 7 kan jag inte svara på.

Jag tror att Skunk Ape 165 skulle funka klockrent för dig och med tanke på din vikt så blir den inte för styv.

hva med Burton sine sko med Shrinkage tech eller andre produsenter som gjør likedan?
jeg har 44 som ser ut som 43, og det gjør valget av brett lettere:)
skunk apen ser ufattelig fet ut,

jag kör en skunk ape 2011/2012 och jag är 190cm 90kg är hur nöjd som helst med den och ja kör allt :)

slugg0 sa:
jag kör en skunk ape 2011/2012 och jag är 190cm 90kg är hur nöjd som helst med den och ja kör allt :)
ok vilken längd har du? funderar som sagt på 165W och de lutar åt att det blir den brädan :) Skulle du säga att brädan har nåra "svagheter"? :p

En fråga, hur fungerar Skunk ape´n i pisten? vill ju kunna carva väldigt hårt utan kantsläpp och lite få det där kastet man får när man går från skär till skär. Tänker lite på att brädan är bred, att carvningen tar skada? kollat på youtube reviews om brädan, men alla som testar den testar den i parken eller offpisten.

Tacksam för svar, hoppas jag kan lägga beställning i helgen :)

Tillbaka
Topp