Vilken ort är bäst?

bouic

Medlem
Vilken ort är bäst?
Vilken ort i alperna är bäst att köpa lägenhet i? Sitter och funderar på att köpa en lägenhet i franska alperna för att använda själv och hyra ut den tiden jag inte använder den.
Men frågan är, vilken ort är bäst? Fördelar och nackdelar med de olika orterna?

Alla tips tas gladeligen emot.

mvh

Vilken ort är bäst?
Håller med Glisseur om att det kan vara en lämplig idé att köpa nåt i cham om du har planer på att hyra ut.. Tänk på att det faktiskt är fler turister där under sommarsäsongen också... Fast de har i och för sig en tendens att bo i tält... nåja.. Lycka till i varje fall

Vilken ort är bäst?
Jag räknade oxå på att köpa en lägenhet i Chamonix. Problemet var bara startkapitalen, der fantes ingen lägenheter til 60.000 - 70.000 Euro då.
Men om du skal hyra ut er chamonix jo et bra ställe. Man kan komme ditt med flyg, buss och tåg.
Och sen är mt. Blanc jo ï top ti som världens mest besökte under sommarsäsongen också...

Vilken ort är bäst?
Jag håller med den första kommentaren av Glisseur - hitta något ställe som du tycker om (för sen är du fast =)

Generellt sett är det väldigt lätt att hyra en lägenhet under skidsäsongen. Jag hade ruskigt svårt att hitta, även när jag sökte i dom mindre kända områdena.

Det finns _många_ fler orter i Alperna än dom som svenskarna åker till. Tex. är svenskar ganska fixerade på Chamonix, dit få fransmän åker för skidåkningen...

Vilken ort är bäst?
Stmoritz med omnejd är rätt så trevligt både på vintern och sommaren. Precis som på andra ställen är det lätt att hyra ut. www.loga.ch har lägenheter i hela engadindalen som är till salu.

Vilken ort är bäst?
det beror ju pa var ditt hjarta kommer att varmas....ak ditt och ta reda pa vad du tycker......kanske det inte ens ar franska alperna som passar dig.vem vet?

LYCKA TILL!

Vilken ort är bäst?
Fast själv lägenheten skall inte vara en "fast punkt" för just mig. Det viktigaste med den är att den ligger i en ort som är kul att åka i och att den skall försörja sig själv :)

Jag gillar de franska alperna och därför vore det schysst med en lya där någonstans. Schweiz och Ütreich kan jag åka till utan att ha en lägenhet i :)

Tillbaka
Topp