Vilken ska jag välja?

leoj

Ny medlem
Vilken ska jag välja?
Jag är 183cm, väger 75kg. Väljer mellan två beg. brädor, antingen Nidecker Stadust 151cm (1500kr) eller Airwalk Champ 169cm +skor (3000kr). Skor måste jag i vilket fall köpa nya också. Båda ser fräscha ut utan repor och dylikt.
Vilket är det bästa/minst dåliga köpet?

Vilken ska jag välja?
Tycker 151 verkar för kort och 169 för lång... Beror ju lite på vad du ska åka förstås... Om du bara jibbar kanske 151an kan funka, eller om du bara kör puder kanske 169an. Båda märkena är ju OK, men vet inte så mycket om modellerna... Sen beror det ju på hur gamla de är...

/DaChrill

Vilken ska jag välja?
Tycker 151 verkar för kort och 169 för lång... Beror ju lite på vad du ska åka förstås... Om du bara jibbar kanske 151an kan funka, eller om du bara kör puder kanske 169an. Båda märkena är ju OK, men vet inte så mycket om modellerna... Sen beror det ju på hur gamla de är...

/DaChrill

Vilken ska jag välja?
Är lite sugen på den längre brädan, den är av årsmodell -00 elller -01. Använd väldigt lite, men 3000 spänn är det verkligen ett rimligt pris?

/Joel

Vilken ska jag välja?
Tycker det låter dyrt faktiskt, för en såpass gammal bräda.
får du med bindningar, iså fall vilka, och vad är det för dojjor?

Vilken ska jag välja?
Det är airwalk-bindningar, men vilken modell vet jag inte. Skorna var tydligen bara skräp. Har kollat runt lite mer och tror nog jag står över. Ingen som har en shysst bräda till salu? Gärna i umeå..

/Joel

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp