Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken skida ska man välja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="linder" data-source="post: 589568" data-attributes="member: 58560"><p>En bredare skida har bättre bäregenskaper, alltså flyter den lättare i lössnö men blir svårare att kanta med i pisten sen kanske dessa skillnaderna inte uppfattas förens det blir lite större skillnad så som 80mm och 110mm :P</p><p></p><p></p><p>Har du möjlighet skulle jag rekommendera att åka på en skidtestarhelg</p><p></p><p><a href="http://www.skistar.com/sv/Skidorter/Destinationsnyheter/Skidtestarhelger/" target="_blank">http://www.skistar.com/sv/Skidorter/Destinationsnyheter/Skidtestarhelger/</a></p><p></p><p>Guide till skidtestarhelgerna</p><p>13-15 november: Trysil Ski In </p><p>27-29 november: Skidtestarhelg i Tandådalen, Sälen</p><p>4-6 december: Hemsedals Skidtestarhelg</p><p>4-7 december: Lindvallen Ski Open, Sälen</p><p>10-13 december: Snö, test och fest, Åre</p><p>29-30 december: Vemdalens stora skidtest</p><p></p><p>Då får man testa en massa skidor gratis och får en bättre uppfattning om hur man vill ha en skida när det gäller svängradie, bredd, längd, styvhet!</p><p></p><p>Själv ska jag åka till både tandådalen och åre, tandåresan är på 90mil tur och retur och kommer kosta 1500kr med liftkort, bensin och allt (4 pers i bilen) så det är helt klart prisvärt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="linder, post: 589568, member: 58560"] En bredare skida har bättre bäregenskaper, alltså flyter den lättare i lössnö men blir svårare att kanta med i pisten sen kanske dessa skillnaderna inte uppfattas förens det blir lite större skillnad så som 80mm och 110mm :P Har du möjlighet skulle jag rekommendera att åka på en skidtestarhelg [URL]http://www.skistar.com/sv/Skidorter/Destinationsnyheter/Skidtestarhelger/[/URL] Guide till skidtestarhelgerna 13-15 november: Trysil Ski In 27-29 november: Skidtestarhelg i Tandådalen, Sälen 4-6 december: Hemsedals Skidtestarhelg 4-7 december: Lindvallen Ski Open, Sälen 10-13 december: Snö, test och fest, Åre 29-30 december: Vemdalens stora skidtest Då får man testa en massa skidor gratis och får en bättre uppfattning om hur man vill ha en skida när det gäller svängradie, bredd, längd, styvhet! Själv ska jag åka till både tandådalen och åre, tandåresan är på 90mil tur och retur och kommer kosta 1500kr med liftkort, bensin och allt (4 pers i bilen) så det är helt klart prisvärt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken skida ska man välja?
Tillbaka
Topp