Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilken skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skrikis" data-source="post: 143585" data-attributes="member: 58281"><p>Hjälp</p><p></p><p>Åker snabbt. kanske för snabbt ibland. Har idag K2 X15 L=194 (1998) seth morrison</p><p>Jävligt nöjd med dom men börjar fundera på att kanske svänga lite mer än bara när backen svänger.</p><p></p><p>Vikt 90</p><p>Länd 180</p><p>Åker 1vecka/år</p><p>alperna/sv fjällen</p><p>Har testat völkel stormrider dom kändes mesiga kanske berode på längden vet ej</p><p>skulle klassa mig själv som väl avancerad åkare. Klarar av dom flesta underlagen. Men tyvärr blir det ju inte så ofta lössnö för mig längre. Gissar att om jag är i alperna under en dump så hyr jag fatskis.</p><p></p><p>Förr var det enkelt man kollade på GS alt Super G, men nu? </p><p>kan en alpinskida vara aktuell? </p><p></p><p>Dynastar pro legend kan det va något eller är det också en sjuk snabb åkningsskida.</p><p></p><p>Det som jag kanske mest börjar tröttna på är väl att när jag ska göra min första sväng har minna polare redan gjort 3! Åka snabbt finns det inte alltid utrymme för framförallt i sverige. Och då kanske det skulle vara roligare att svänga lite mer.</p><p></p><p>Jag gissar att det jag söker bör vara fartstabilt men samtidigt gå att svänga lite på. Kanske något som ungerfär liknar det jag har haft? </p><p></p><p>Ser fram emot svar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skrikis, post: 143585, member: 58281"] Hjälp Åker snabbt. kanske för snabbt ibland. Har idag K2 X15 L=194 (1998) seth morrison Jävligt nöjd med dom men börjar fundera på att kanske svänga lite mer än bara när backen svänger. Vikt 90 Länd 180 Åker 1vecka/år alperna/sv fjällen Har testat völkel stormrider dom kändes mesiga kanske berode på längden vet ej skulle klassa mig själv som väl avancerad åkare. Klarar av dom flesta underlagen. Men tyvärr blir det ju inte så ofta lössnö för mig längre. Gissar att om jag är i alperna under en dump så hyr jag fatskis. Förr var det enkelt man kollade på GS alt Super G, men nu? kan en alpinskida vara aktuell? Dynastar pro legend kan det va något eller är det också en sjuk snabb åkningsskida. Det som jag kanske mest börjar tröttna på är väl att när jag ska göra min första sväng har minna polare redan gjort 3! Åka snabbt finns det inte alltid utrymme för framförallt i sverige. Och då kanske det skulle vara roligare att svänga lite mer. Jag gissar att det jag söker bör vara fartstabilt men samtidigt gå att svänga lite på. Kanske något som ungerfär liknar det jag har haft? Ser fram emot svar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilken skida
Tillbaka
Topp