Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilken skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 143586" data-attributes="member: 13863"><p>Om jag förstår dig rätt är du ute efter en stabil pistskida som fungerar i såväl korta som långa svängar. Mitt förslag är att du tittar närmare på den kategori av skidor som ofta betecknas som crosskida och har en svängradie som ligger någonstans mittimellan en raceskida av SL respektive GS modell med 15 - 18 meter. </p><p></p><p>Du får då en skida som tål höga fart och stora svängar men samtidigt kan pressas till kortsväng. För många den idealiska pistskidan.</p><p></p><p>Några förslag:</p><p>Stöckli Laser SC</p><p>Head XCR 1100/1200</p><p>Rossignol Z9 Ti</p><p>Fischer RX9</p><p></p><p>Prioriterar du stabilitet väljer du längsta skidan, vill du ha en något kvickare(mjukare) skida går du ner i längd.</p><p></p><p>That´s all folks! / MM</p><p></p><p>PS! Völkl har ingen skida som heter Stormrider. Sannolikt är det Stöckli Stormrider du kört, det finns ett antal modeller i Stormriderserien. Men ... jag har aldrig tidigare hört någon som upplevt en Stöckliskida som mesig!? Hur är det med tekniken? DS</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 143586, member: 13863"] Om jag förstår dig rätt är du ute efter en stabil pistskida som fungerar i såväl korta som långa svängar. Mitt förslag är att du tittar närmare på den kategori av skidor som ofta betecknas som crosskida och har en svängradie som ligger någonstans mittimellan en raceskida av SL respektive GS modell med 15 - 18 meter. Du får då en skida som tål höga fart och stora svängar men samtidigt kan pressas till kortsväng. För många den idealiska pistskidan. Några förslag: Stöckli Laser SC Head XCR 1100/1200 Rossignol Z9 Ti Fischer RX9 Prioriterar du stabilitet väljer du längsta skidan, vill du ha en något kvickare(mjukare) skida går du ner i längd. That´s all folks! / MM PS! Völkl har ingen skida som heter Stormrider. Sannolikt är det Stöckli Stormrider du kört, det finns ett antal modeller i Stormriderserien. Men ... jag har aldrig tidigare hört någon som upplevt en Stöckliskida som mesig!? Hur är det med tekniken? DS [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilken skida
Tillbaka
Topp