Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilken skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 143588" data-attributes="member: 13863"><p>Angående Stöckli Laser SC. Jag (90kg) körde den några timmar förra året i Tandådalen och upplevde den som tillräckligt styv för att klara de förhållandena som bjöds vid tillfället. Om jag minns rätt testade jag den i omkring 170 cm. Men ... jämför man med en SL eller GS-skida av racingstuk är den märkbart mjukare (och mindre krävande). </p><p></p><p>När det gäller längden har jag blivit mer och mer benägen att rekommendera korta pistskidor. Själv kör jag med ett par 165 cm Rossignol 9S i pisten (SL-carver) och så länge underlaget är hyggligt slätt och jag orkar ligga på skär är det stabiliteten själv. Däremot är ett par längre skidor (och varför inte med lite fetare midja , > 70 mm ) att föredra om det ska dras på i en uppkörd pist ...</p><p></p><p>Många fjällanläggningar har möjlighet att testa skidor innan köp, bla. finns det ett stort urval av testskidor i Hundfjället och Idre (och på många andra platser). Har du möjlighet så provkör!</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 143588, member: 13863"] Angående Stöckli Laser SC. Jag (90kg) körde den några timmar förra året i Tandådalen och upplevde den som tillräckligt styv för att klara de förhållandena som bjöds vid tillfället. Om jag minns rätt testade jag den i omkring 170 cm. Men ... jämför man med en SL eller GS-skida av racingstuk är den märkbart mjukare (och mindre krävande). När det gäller längden har jag blivit mer och mer benägen att rekommendera korta pistskidor. Själv kör jag med ett par 165 cm Rossignol 9S i pisten (SL-carver) och så länge underlaget är hyggligt slätt och jag orkar ligga på skär är det stabiliteten själv. Däremot är ett par längre skidor (och varför inte med lite fetare midja , > 70 mm ) att föredra om det ska dras på i en uppkörd pist ... Många fjällanläggningar har möjlighet att testa skidor innan köp, bla. finns det ett stort urval av testskidor i Hundfjället och Idre (och på många andra platser). Har du möjlighet så provkör! /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilken skida
Tillbaka
Topp