Vilken skida?

Petterer

Ny medlem
Vilken skida?
Hejsan!

Jag hade nu tänkt att köpa mig nya skidor, har ett par gammla Atomic från tidigt 1800-tal och jag hade tänk köpa mig ett par goa freeride skor.

Jag letar efter ett par skidor som går bra i pisten på höga farter och som jag kan åka utanför pisten med utan att skidorna skall göra bort mig. Jag vill påstå att jag hanterr pist mycket bra fast jag är lite mer av en nybörjare (?) när det komemr till off-pist men jag har kört det en del fast jag har kännt att jag har varit lite för feg för att satsa men det skall det bli ändring på.

Iaf en freeride skida med 50/50 egenskaper vad gäller pist/off-pist och det skall vara twintip modell finns det någon skida som ni kan rekomendera?

Jag väger in på 80kg och mäter 170cm. Ser mig själv som en god/mycket god åkare.

Tacksam för hjälp...

/Petter

Vilken skida?
Nordicas Hot Rod serie är bra skidor för 50-50 körning. Dom är väldigt bra i pist och funkar bra i offpist. Inga fantastiska offpistskidor eftersom det ju inte är deras primära användnings område men ändå bra. Speciellt bra i uppkörd offpist då dom plöjer genom skiten på ett fint sätt.

Skulle gissa att Jet Fuel eller Afterburner skulle passa prefekt. Nitrous är lite smalare men kan fås för riktigt bra pris i princip överallt i stan (tex ovan nämnda Team Sportia).

Orsaken att jag nämner just dessa skidor är att jag tror dom kommer ge dig självförtroende att våga sattsa mer i offpisten då dom är så stabila. Offpist nybörjare hamnar oftast i rätt uppkörd offpist och därför så tycker jag att dom passar för en offpist nybörjare.

Tex

Tillbaka
Topp