Vilken skida!

frikadell

Ny medlem
Vilken skida!
Hallå!

Ska köra en säsong i Branäs! Och jag undrar vad för skida som passar bästa på den kullen! Är det en allmountin skida eller nått annat! Dom har ju både park och offpist!
Kör just nu med ett par Head Jon Olsson pro model!

Längd:174
Vikt:76kg
Parkåkare! Om det finns park! Annars blir det offpist!

Tacksam för svar för har ingen aning om sånt!

Peace out

Senast ändrad:
Vilken skida!
snowblades9xc.jpg

Kanske kan vara något? Är dock rätt svårt att gissa sig till vad du väger, hur du åker och all annan information som kan vara bra att ha med när man startar en tråd om vilka skidor man ska välja. Men blades är soft

Senast ändrad:
Vilken skida!
Hahaha!

Jag är 174 cm
Vikt: 76
Finns det park så är det där jag hänger! Men åker mycket off pist oxå! Men jag är en parkråtta!

Senast ändrad:
Vilken skida!
Heinz_p sa:
Jag tror en Dynastar Big Dump skulle passa dig som handen i handsken!
+1
Var i Branäs finns det du kallar offpist?
Har aldrig sett till någon nämligen, det finns ett spår i skogen om du vill förstöra dina skidor på stock och sten, annars nada! De erkänner själva att man riktar sig till barnfamiljer (läs SMÅ barn, en tioåring blir lätt uttråkad!).
Har prövat skogen, fick ta av mig skidorna å gå ut, de gallarar inte pga att i skogen skall ingen åka, för de riktar sig till barnafamiljer (läs SMÅbarn), förutom gondolen, endast knappliftar. Däremot så är det härlig carving på morgonen, skönt lut och förhållandevis långa backar, senare under dagen är det svårt att stå på då de riktar sig till barnfamiljer (läs SMÅ, PYTTESMÅ barn), och pisterna är fulla av sådana. Så en pistskida ska du ha, gärna en som undviker krockar med barn (läs SMÅbarn)....De har ju även två parker å lattja i, plus madrass, . så ta med dig de skidorna du redan har också.

Snödjup

Tillbaka
Topp