Vilken skidort i USA?

Sofe

Ny medlem
Vilken skidort i USA?
Hejsan!
jag hade tankt aka till ngn ort i usa i vinter o stanna 3 manader, vet dock inte vart jag ska an..
Vill ha sa bra park som mojligt men samtidigt mkt puder, vart ska jag aka? de orterna jag valjer mellan ar Vail, breckenridge, park city, lake tahoe, mammoth???
vad tycker ni? varit pa ngn av orterna?

skulle vara underbart om nagon kunde ge mig lite tips!!

och om nagon ska aka nagonstans sjalv ar det alltid kul om man kan hooka up och bo tillsammans :)

Senast ändrad:
Vilken skidort i USA?
Jag och en polare funderar på att åka till något ställe i USA med. Vi har med tänkt stanna i 3 månader. Vi väljer nog mellan Mammoth eller Park City.. Men går ju att ta något annat ställe med!

Vilken skidort i USA?
Whistlers har ju både helt galen park och sjukt mkt backcontryåkning,, men de är ju itne i usa förståss..

Vilken skidort i USA?
Ska till USA i 3 månader i vinter. Ska bo i South Lake Tahoe. Grymma områden omkring den sjön får man ju säga... Så det blir det för mig.

Massor av parker som är mycket välskötta.

Typ 5 på varje skidområde, och det finns 7 stora kring sjön, bla. heavenly och squaw samt kirkwood.

Grymt!

Vilken skidort i USA?
Åk inte till Breckenridge. Området är inte stort och väldigt kallt/blåsigt. Vail är fint, dyrt, har stora back bowls men är inte speciellt spännande. Ett bra "intermediate mountain". Det finns liksom inte många som bummar i Vail. Däremot många som jobbar! Vi är runt 35 skidlärare som verkar där.

Lake tahoe, mammoth är ju kaliforniska berg. Mycket snö men ofta ganska tung snö. Champagne powder kan vara svårt att hitta här.

Mitt hetaste tips om du vill ha brant och tuff åkning i usa är Jackson Hole.

Lycka till.

Tillbaka
Topp