Vilken twintip är fetast säsongen 06/07?

jefferboy

Ny medlem
Jag undrar mest vilken skida jag ska köpa till nästa säsong. Jag har inte lyckats få några bilder/ fakta på detta jag söker. Snälla hjälp mig!

Hoppas på positiv respons.

/Jesperrrr

Armada, MR WEEN.

1477.jpg

Scott och Salomon´s kommer nog vara jäkligt bra också!

äsch stick ut lite och kör på ett par Movement. Nya printen för 06/07 finns på www.szamersport.se och under movementskis. Lätt Hetast!

För det första var det första alternativet det bästa tycker jag, Johans inlägg.
För det andra förstår jag inte varför alla hobbyexperter bara ska slänga ur sig något coolt märke? Någon säger Armadas senaste, någon säger de gamla goda Line (twintipsens twintip) och självklart kommer även Ninthward upp, ännu ett sådant här nytt märke med grymma teamåkare och dyra priser från ingenstans, varför?
Ingen av inläggen i denna tråden har frågat vad killen ska ha sina skidor till och allt annat bra som finns i länken som Johan gav.
Det handlar inte om droppa det coolaste märket, det handlar om att hjälpa killen ifråga.

Mitt personliga tips, gör testet i länken, kom tillbaka med dina uppgifter hit. Läs och GRANKSA KRITISKT (många åkare på freeride är sponsrade och pratar självklart gott om sitt eget märke, det är därför enligt mig helt lönnlöst att fråga någon teamåkare om skidor, såtillvida man inte redan bestämt sig för ett märke och vill ha guidning inom just det märket).
Prata även med en säljare i någon seriös skidbutik (läs Alpint, Alpingaraget, Adams sport osv., eller någon annan säljare som vet vad han snackar om, kan åka skidor, gärna alla kategorier, kan kritiskt granska osv.) Be denne att rekommendera dig 2-3 modeller, sen oavsett hur jobbigt det låter är det bästa att prova någon eller några av dessa modeller i backen SJÄLV, känn SJÄLV, trivs jag med denna skidan, uppfyller den det jag vill att den ska göra, passar den min åkstil, vikt, aggresivitet, passar den min plånbok osv. osv. Detta kan du ENBART avgöra själv, ingen annan, oavsett om det är självaste Jon Olsson eller Kalle Hobbesson 12 år.

Mvh Andreas

LIBERTY ! helt klart skönaste skidan. Styv och as skön. klarar höga hastigheter utan fladder nose.

Tillbaka
Topp