Vilket är det bästa jobbet om man är sugen på att säsong

Tjena!!
Är sugen att åka lite skider efter student alltså under säsongen 21/22. Är ganska dålig på engelska så att säsonga i sverige är nog bäst för mig. Har alltid åkt skider i åre och älskar området. Har lite funderingar och tar gärna emot tipps från erfarna.

Jag är alltså sugen att åka så mycket skider som möjligt men kommer även att behöva jobba samtidigt för att få det att gå runt. Om det är någon som vill dela med sig av sina erfarenheter och tankar så hade det varit guld värt. Jag undrar alltså om man vill säsonga i åre vilket är det bästa jobbet man kan ha om man vill kunna åka så mycket skider som möjligt på fritiden?(Har ingen skidlärar utbildning).

Jag gjorde så här. Jag jobbade på kommunen som parkvakt från september till julafton, bodde hemma och sparade ihop 60,000kr. Flög till Vancouver 2 januari och hem den 15 april. Jag åkte skidor varje dag å hade så sjukt jäkla kul. Jag har varit i stort hela alperna, Usa, Japan men väljer Kanada 100ggr före dessa andra. Kan inte riktigt säga varför men så är det. Jag gillar åkningen i Kanada helt enkelt. Skulle säga att jobba å säsonga funkar, men fan spara ordentligt i 5-6 månader och åk skidor istället när du väl är iväg, du får ut så otroligt mycket mer av att åka hela vintern å bara ha kul istället för att tjäna minimum och åka en två dagar i veckan.

Tillbaka
Topp