Vilket blir innestället 04/05?

Dr_Snow

Ny medlem
I år verkar det som att Fernie är omåttligt populärt, men jag har ingen höjdarkoll så jag ska inte klubba det som årets. Dessutom är det ju (snart) historia.
Det är bäst att vara ute i god tid med siandet:
Sätt igång och gissa nu, vilket blir "innestället" för säsongare 04/05? Vilken ort blir rookie-ort och vart åker veteranerna? Kan kamchatka kokurrera med St Anton om oss gröngölingar och var kommer skidfilmerna spelas in?

(Delvis frågar jag för att pejla av läget lite innan jag funderar vart jag vill börja säsongarlivet.)

Rock on!

//Dr. Snow

Åk till ställen som har snö. Det börjar bli svårare och svårare nu förtiden. Pass på innan den försvinner..

Tror stenhårt på Obergurgl, mest pga det gurgliga namnet. Som gjort för en afterski-session med ortnamnsdropping. Sen har vi grannbyn Hochgurgl åxå förstås. Båda i AUS.
/A

...bastarder är Vallåsen klart underskattat och jag tror starkt på en hipe för dem nästa år. Särskilt med tanke på närhet, att man nästan kan tura under lunchuppehållet, och att de i sort sett har samma fallhöjd som berömdheterna Hestra/Isaberg, Åre-Björnen, Storlien och övre stoliften i Riksgränsen.

Dessutom, för de flesta är det som att komma utomlands, då de flesta talar danska, skånska eller något annat grötigt...

Krama varandra i liftkön!

Dippan, där kommer alla hänga. Säg inte att du glömt skaffa vip-kort?!?

Tillbaka
Topp