Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vilket fjäll är mest komplett för en barnfamilj?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nidhugg" data-source="post: 1280068" data-attributes="member: 19345"><p>I Sverige skulle jag utifrån dina behov slå ett slag för en mindre ort. I Dalarna Stöten, i Jämtland Bydalen eller Kittelfjäll i Lappland. Mindre orter gör det ofta lättare att hitta ski in ski out (som enligt min erfarenhet är helt avgörande för att en skidsemester med så små barn ska bli bra). Orterna ovan har alla vettig off pist i stigande ordning.</p><p>Skidskola för barn är generellt från 3 år, men privatlektion går förstås, men frågan är om det inte är bättre att åka lite själv med två-åringen. Vissa dagar kan de hålla på i flera timmar, men andra är det helt omöjligt att få dem att åka mer än 10 minuter.</p><p>Sen skulle jag också slå ett slag för alperna, särskilt vid nyår. Det kan lätt vara kallt, mörkt och dåligt med snö i Sverige vid nyår. Minskar chanserna att barnen och partnern blir så bitna som man gärna vill. Se bara till att det finns ski in-ski out och att man inte måste åka gondellift för att komma till nybörjarområdena. En del orter i Österrike är bra, nybyggda orter i Frankrike, och mindre orter, som min favorit Sainte Foy.</p><p>Och köp en Edgy-Wedgy till tvååringen!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nidhugg, post: 1280068, member: 19345"] I Sverige skulle jag utifrån dina behov slå ett slag för en mindre ort. I Dalarna Stöten, i Jämtland Bydalen eller Kittelfjäll i Lappland. Mindre orter gör det ofta lättare att hitta ski in ski out (som enligt min erfarenhet är helt avgörande för att en skidsemester med så små barn ska bli bra). Orterna ovan har alla vettig off pist i stigande ordning. Skidskola för barn är generellt från 3 år, men privatlektion går förstås, men frågan är om det inte är bättre att åka lite själv med två-åringen. Vissa dagar kan de hålla på i flera timmar, men andra är det helt omöjligt att få dem att åka mer än 10 minuter. Sen skulle jag också slå ett slag för alperna, särskilt vid nyår. Det kan lätt vara kallt, mörkt och dåligt med snö i Sverige vid nyår. Minskar chanserna att barnen och partnern blir så bitna som man gärna vill. Se bara till att det finns ski in-ski out och att man inte måste åka gondellift för att komma till nybörjarområdena. En del orter i Österrike är bra, nybyggda orter i Frankrike, och mindre orter, som min favorit Sainte Foy. Och köp en Edgy-Wedgy till tvååringen! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Vilket fjäll är mest komplett för en barnfamilj?
Tillbaka
Topp