Vilket ryggskydd är bäst??

• Trådstartare Trådstartare PerErikAndreasAxelsson
  • Start datum Start datum
P

PerErikAndreasAxelsson

Guest
Många säger att Tua är det bästa men många säger också att det "sticker ut" utanför byxorna och att njurbältet är besvärande.

Finns det nått annat skydd utan njurbälte och det andra problemet?

Skulle vilja ha nått tips!
//tack på förhand//andreas

SKa du komma ifrån problemet med magbältet får du sattsa på en väst. Då sitter ryggskyddet garanterat kvar. Jag har själv magbälte (eller va det nu kallas) och tycker att det fungerar mycket bra.
Tua har på flera av sina ryggskydd froté i ryggen. de blir blött av svätten och sen kyler de ner dig när du åker. Sattsa på nått med syntetmaterial.
Själv åker jag med Dainese.

okej. alltså en väst med syntet är det jag ska köpa. okej vad kan man beställa en sådan?

jag tycker att scott turtle är bra. inget svettåtsugande vid ryggen vad jag kan dra av min slutsatser. känns stabilt.

Alltså det där om att tua skulle samla svett och kyla ner kanske stämmer men varför måsste man ha ryggskyddet närmast ryggen.
Jag kör alltid med det utan för andra lagret.

För övrigt anser jag att Tua är ett mycket skönt ryggskydd.
Joye

jag tycker att tua är överlägset bäst!med "magbälte"! men men vissa gillar inte bältet men jag tänker inte på det när jag åker!

okej. jag har också hört att tua är det bästa. men jag vara bara lite orolig över om det där med att det åker utanför byxorna där bak. hur köpte ni era skydd beställde ni på internett eller köpte ni i affären?
//andreas

Far till en MC butik och ta med dig helapaketet (Täckbyxor mm.) och så testar du om det sticker ut eller känns obehagligt.

De där med att TUA sticker ut beror helt på vilka byxor man har... förut körde jag me några 8848 j0X å då åkte de ut hela tiden. Men sen så va jag på Alpingaragets utomordentliga rea (för mer reklam) å köpte mig ett par AShöga mOOnstone bralls å nu har jag inte märkt att de halkar ut =P. jag har iofs bara testat brallsen i extrem tuff pulka åkning å inget mer =D

Jag har åkt fyra säsonger med mitt Dainese Bap. Det är den klassiska modellen med sju-åtta ribbor och dubbla breda njurbälten. Jag kan bara säga köp!! Det kostar runt 800:- pix och finns hos många mc-handlare. Jag köpte egentligen mitt för att åka cross i, men har upptäckt att det fungerar till allt. Mc, slalom, snowboard. Vårvärme som vargavinter. Jag har aldrig upplevt det som för varmt, däremot som en njutning i kylan. Det är ventilerat på insidan. De breda njurbältena kan verka avskräckande men jag lovar - Det känns alltid komfortabelt. Vet inget om andra skydd, men jag tänker inte byta än på 10 år ändå.

Jag köpte Pro Tec´s ryggskydd och är mycket nöjd med det. Det sitter helt slickat mot ryggen utan att bli för varmt. Har bara sett det på Ski Total i Uppsala men har inte tittat i några andra städer. Kostar 549 kr.

Snödjup

Tillbaka
Topp