vilket stativ ska jag köpa?

hej! filmar/fotar inte speciellt mycket men behöver man verkligen ett stativ för 2k kändes lite onödigt dyrt. vad är felet på ett 400kronors på clasohlssons?

Jag köpte ett stativ på netonnet för 500kr som jag är helnöjd med, dock så är jag ingen ''pro photographer'' men fungerar alldeles utmärkt för mig. Finns många billigare bra stativ också som t.ex. här.:)

J_Gabrielsson sa:
hej! filmar/fotar inte speciellt mycket men behöver man verkligen ett stativ för 2k kändes lite onödigt dyrt. vad är felet på ett 400kronors på clasohlssons?
Skillnaden mellan ett dyrt och billigt stativ ligger i kvalitén, hållbarhet, lager osv. Clas ohlssons stativ har jag inte kollat på men jag antar att det bara är plast i princip? Jag vet att manfrottot som länkades ovan är gjort i aluminium och är oljedämpat om jag inte kommer ihåg fel.

Om jag inte skulle behöva ta hänsyn till min egen utrustning skulle jag köpt Benro-stativet just för att det ser stabilt ut och verkar rejält!

Jag har detta det och det fungerar kanon, det är egentligen för lasermätare men har samma gänga som kameror.

Leica stativ

Edit:
Det är i Aluminium.

Senast ändrad:
Det Benro Stativet såg stabilt ut, Har kört med ett liknande Hama stativ och det fungerade utmärkt, Dock lite 2 mans jobb att fälla upp det ibland (A) Tänk dig att du står med en solstol och bökar....

Men kör på de maffiga Benro i min mening. Mycket stabilare och användnings möjligheterna är stora!

Tillbaka
Topp