Vill ni sälja era bilder?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vill ni sälja era Actionsport bilder? ActionPhotos UF söker fotgrafer till till sin bildbank.

Vi är ett UF (Ungdoms Företag) som håller och startar en bildbank inriktad på actionssport (ex MTB, BMX, TRIAL, MX, wake, skidor, snowboard mm) så nu behöver vi fotografer!

ersättning kommer finnas (summa ej bestämt än men ni kan troligen räkna med ca 200-300kr/bild)

tror du har vad som krävs?, skicka ett mail till action-photos@hotmail.com med länk till portfolio (eller åtminstone 10-15 bilder) skriv gärna en kort beskrivning av er själva.

obs! detta är bara en intresse anmälan och inget är på något sätt bindande.

Tjena grabbar!

En bildbyrå, som jag förstå att ni har startat, köper ej bilder av fotografen för att sedan sälja dom vidare.
Bildbyrån, tar sig ann en gäng utvalda fotografer som dom tycker leverar mycket bra bilder som säljer och kan leverar i ett konstant flöde.

Sedan väljer ni ut dessa bilder som ni vil ha i eran bildbank. Kunder som sedan kontaktar er för köp av bilder, väljer en bild som dom vill ha och ni tar en viss procent av summan som kunden betalar beroende på användande syfte av bilden.

200-300kr per bild är inte mycket pengar om det är tänkt så att ni äger uppehovsrätten av bilden sedan. Att köpa loss en bild är inte billigt och mest vanligt för stora annonser mm.

Ett hett tips är att ni kontaktar en bildbyrå, för mig jag sett en i Växjö och frågar om ni får komma och titta hur dom jobbar mot fotografer och köpare mm!

Mvh
Johan Ståhlberg

hej

får ursäkta om jag utryckt mig otydligt,

vi vet mycket väl hur en bildbank fungerar och tänker inte köpa bilder av fotografer utan som du säger sälja bilderna för deras räkning.

ang priset per bild så verkar det som om det blir runt 500:-/bilden , även om detta kan ses som ett lågt pris så gör dagens utbud av bildbanker att priserna pressas ner hela tiden (många bildbanker ligger i den prisklassen, även om dem stor bildbankerna inte gör det)

mvh Action Photos UF

Låter ju som en kul grej!, synd bara att man antagligen inte kommer få se så mycket snö i vinter :(

Priset låter som sagt väldigt lågt, med tanke på att bra bilder går för mycket mer. Å andra sidan är det väl nya fotografer ni söker, som inte har några kunder eller något rykte ännu.

Borde ni förresten inte lämna lite mer information om er? Kanske en länk till hemsidan?

anledningen till att vi inte har lämmnat mer info och en sida är för att vi jobbar på det just nu, vi jobbar som bara den för att få upp vår sida nu men vi har lite strul med vårt webhotell, när vi väl fått upp en ordentlig sida så ska vi självklart gå ut med mer info.

Hej!

Vad händer med bilderna efter att ni har avvecklat företaget? Vad jag vet så går ett UF företag ut på att man ska starta upp, driva och sedan avveckla företaget inom ett år.
Jag tror att folk vill ha mer info om ni ska få seriösa fotografer intresserade. Och ett högre pris som de andra redan har varit inne på.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp