Vill säsonga i en puderhåla! Vad rekommenderas?

free_fall

Aktiv medlem
Hej!

Jag vill åka iväg i år igen, förra säsongen bar det av till Chamonix och det var grymt kul men pudret hinner man se alldeles för lite av. Har i år funderat på Ischgl, Andermatt.. Engelberg kanske. Vad tycker ni?? Vet ni nåt om orterna och hur man kan få tag i boende så är jag mycket intresserad :) / Ralle

träffa ett par som skulle till Ischgl i anton. Första natten de var där pröjsa 50€/pers och sen stack dom därifrån...vet inte om det är särskilt bummar-vänligt.

funky_fred sa:
träffa ett par som skulle till Ischgl i anton. Första natten de var där pröjsa 50€/pers och sen stack dom därifrån...vet inte om det är särskilt bummar-vänligt.
Ischgl i Anton?

Ischgl är riktigt bra ur ett par perspektiv. Först, få bummare. Ingen puderhets gör att det går att hitta lössnö länge efter att det snöat. Vissa påstår att det finns få tjejer i Ischgl, men i och med att Nortlander, Lion och Sportresor har orten i sitt sortiment så håller jag inte med. Det finns gott om tjejer.
Orten ligger lite högre i prisklass, men det är ändå marginellt. Det är dyrt överallt i Alperna, Ischgl är inget undantag. Boendet håller dock hög klass, generellt sett stora och fräscha lägenheter.
Vill man ha mycket puder som ligger orört även efter kl 10 så är Ischgl ett grymt alternativ...

//Martin

yo. jag säger bara att du ska åka till Verbier eller Engelberg i Schweiz om du ska ha puder. peace verbier bummare

Engelberg har ett bra rykte... Själv så upplevde man en hel pudervecka i Morzine / Avoriaz för 3 år sedan. Snöade konstant i 4 dagar innan jag åkte dit, kommer knappt fram till byn före snöstormen drar vidare och jag kunde åka orört i nästan 3 dagar! Fanns sådan otroliga ytor att röra sig på och inte massa bummare som tog allt :)

Senast ändrad:
är du sugen på att åka långt hemifrån så rekomenderar jag fernie B.C i Kanada... helt sjukt. går inte att jämföra med alperna. var där förra säsongen och det var sjukt. kolla www.skifernie.com

Tillbaka
Topp