Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Villka av dom här kamerorna är bra?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Luuuthman" data-source="post: 197513" data-attributes="member: 23029"><p>jag tycker att du ska skrota fuji'n på en gång. och eftersom K100D är en uppdatering av Dl så tycke rjag att du kan stryka DL också. frågan är ju hu rmkt pengar du vill lägga, pentaxen är billigare än canon kameran, billigare än nikons motsvarighet också. den har dock inbyggd skakreducering i huset vilket kan var amkt användbart. om du ska få motsvarande funktion på nikon eller canon måst edu skaffa optik för 5000kr o uppåt. kvaliten på bildern är det ingen större skillnad på, trots den fanatisk mphetsen som pågår överallt. personligen skull ejag vänta lite och kolla på pentax K10 som släpps i november, den komme ratt var alite mer stöttålig och vädersäkrad. vilket är bra om man ska ha den som skidkamera(jag kommer själv att lägga mina slantar på den). den har fler mp än canon och nikon, plus att den är byggd med ett stadigare chassi. </p><p></p><p>men det som ska avgöra ditt köp är hur du tycke ratt den känns att jobba med. det spelar ingen roll om du köper en kamera med 16 mp om du int egillar den i handen. köp den du trivs med och skit i vad folk säger till dig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Luuuthman, post: 197513, member: 23029"] jag tycker att du ska skrota fuji'n på en gång. och eftersom K100D är en uppdatering av Dl så tycke rjag att du kan stryka DL också. frågan är ju hu rmkt pengar du vill lägga, pentaxen är billigare än canon kameran, billigare än nikons motsvarighet också. den har dock inbyggd skakreducering i huset vilket kan var amkt användbart. om du ska få motsvarande funktion på nikon eller canon måst edu skaffa optik för 5000kr o uppåt. kvaliten på bildern är det ingen större skillnad på, trots den fanatisk mphetsen som pågår överallt. personligen skull ejag vänta lite och kolla på pentax K10 som släpps i november, den komme ratt var alite mer stöttålig och vädersäkrad. vilket är bra om man ska ha den som skidkamera(jag kommer själv att lägga mina slantar på den). den har fler mp än canon och nikon, plus att den är byggd med ett stadigare chassi. men det som ska avgöra ditt köp är hur du tycke ratt den känns att jobba med. det spelar ingen roll om du köper en kamera med 16 mp om du int egillar den i handen. köp den du trivs med och skit i vad folk säger till dig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Villka av dom här kamerorna är bra?
Tillbaka
Topp