Villka av dom här kamerorna är bra?

HansAron

Ny medlem
Senast ändrad:
sant där thom8.. en digital systemkamera är det bästa om du vill fota på någolunda seriös nivå...

måste bara tillägga att det heter kamerorna.. aja.. leta efter systemkamera..

nej det är det inte, det där är vanliga systemkameror med film. digitala systemkameror kostar lite mer..

Sattsa på en engångskamera! Håller i alla lägen och är man trött på den behöver man inte få ångest för att man kastat den i backen!

Vad jag undrar är hur många kameror med film det finns med 6 megapixel och digital zoom. Är jag helt dum i huvudet eller hur skulle det inte kunna vara digitala?

canon eos 350d är nog bäst av dom där.Min mamma har nån canon eos å den är grymt fin,sen om du verkligen är seriös så skaru skaffa objektiv åxå;)

Btw.. jeppenator vi är inte ute efter nån svenska lärare här på freeride så du vet.

Senast ändrad:
Nikon D50 är bra. Lite större än Canonen, mkt skönare grepp och mer systemkamerakänsla. Billigare också.

alltså e jag helt ute å cyklar om jag sejjer att den översta är en digital systemcamera, eftersom det står usb, XD-kort mm så tycker jag att den borde va digital.

Frontside sa:
alltså e jag helt ute å cyklar om jag sejjer att den översta är en digital systemcamera, eftersom det står usb, XD-kort mm så tycker jag att den borde va digital.
Det var länkat till 3 vanliga systemkameror först men nu har han ändrat till digitala som han skrev också.

Frontside sa:
Men läs igenom inläggen och förstå att han har uppdaterat texten och bytt ut kamerorna som från början var vanliga systemkameror till digitalsystemkameror!

jag tycker att du ska skrota fuji'n på en gång. och eftersom K100D är en uppdatering av Dl så tycke rjag att du kan stryka DL också. frågan är ju hu rmkt pengar du vill lägga, pentaxen är billigare än canon kameran, billigare än nikons motsvarighet också. den har dock inbyggd skakreducering i huset vilket kan var amkt användbart. om du ska få motsvarande funktion på nikon eller canon måst edu skaffa optik för 5000kr o uppåt. kvaliten på bildern är det ingen större skillnad på, trots den fanatisk mphetsen som pågår överallt. personligen skull ejag vänta lite och kolla på pentax K10 som släpps i november, den komme ratt var alite mer stöttålig och vädersäkrad. vilket är bra om man ska ha den som skidkamera(jag kommer själv att lägga mina slantar på den). den har fler mp än canon och nikon, plus att den är byggd med ett stadigare chassi.

men det som ska avgöra ditt köp är hur du tycke ratt den känns att jobba med. det spelar ingen roll om du köper en kamera med 16 mp om du int egillar den i handen. köp den du trivs med och skit i vad folk säger till dig.

Taack så mycket för alla svaren.

Jag tänkte på en grej kan inte ni lägga upp bra kamror under 5000 lappen?

MVH/ A

Senast ändrad:
Jag har märkt att 5000 var lite litet nu när jag har kollat runt och vi kan säga 8000-9000 KR

Det kan la man få en bra digital system kamra

Tillbaka
Topp