Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilse i utbudet av Randonnee´utrustningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Conny35" data-source="post: 1209984" data-attributes="member: 174854"><p>Fint! Alla verkar vara eniga om att det jag har är en bra kombination, så då låter jag den vara som den är. </p><p></p><p>Men tänkte faktiskt åka in och prova ett par Scarpa F1 lt också för att jämföra med Traversen, har blivit riktigt nyfiken på ett lätt set även om det inte är aktuellt just nu. Men en pjäxa kan man ju köpa, fast det är på gränsen när det gäller omställning. Zero G 323 mm, Fischer/Scarpa 310/306. Får kolla det närmare, om det funkar är ditt alternativ intressant.</p><p></p><p>Så kan jag i lugn och ro kika på ett par lättare skidor. Men då är man ju ute i djungeln igen när det gäller lättvikt...man vill ju kunna ta sig nedåt även i lite taskigt före. Antar att man gärna vill nedåt 1200-1300 g per skida och en 300 g bindning? Verkar som många anser att lättare skidor än det blir väldigt stökiga.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Conny35, post: 1209984, member: 174854"] Fint! Alla verkar vara eniga om att det jag har är en bra kombination, så då låter jag den vara som den är. Men tänkte faktiskt åka in och prova ett par Scarpa F1 lt också för att jämföra med Traversen, har blivit riktigt nyfiken på ett lätt set även om det inte är aktuellt just nu. Men en pjäxa kan man ju köpa, fast det är på gränsen när det gäller omställning. Zero G 323 mm, Fischer/Scarpa 310/306. Får kolla det närmare, om det funkar är ditt alternativ intressant. Så kan jag i lugn och ro kika på ett par lättare skidor. Men då är man ju ute i djungeln igen när det gäller lättvikt...man vill ju kunna ta sig nedåt även i lite taskigt före. Antar att man gärna vill nedåt 1200-1300 g per skida och en 300 g bindning? Verkar som många anser att lättare skidor än det blir väldigt stökiga. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilse i utbudet av Randonnee´utrustningar
Tillbaka
Topp