Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilse i utbudet av Randonnee´utrustningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Conny35" data-source="post: 1210065" data-attributes="member: 174854"><p>Jo det där med elasticitet har jag också upptäckt (efter köpet...), fast har sett olika bud på hur viktigt det är. Men jag var först inne på en bindning på runt 600 gram. Till exempel Dynafit rotation som verkade vara lite mer säker, men killen i affären tyckte att X10 var en bra bindning som han själv använde. Han nämnde inga nackdelar, men i eftertankens vishet så hade jag nog tagit en annan bindning som t.ex. Fritschi Tecton om man nu ska hålla sig till det märket.</p><p>Som trådnamnet anger så verkar det vara en ren vetenskap att köpa prylar, iaf för en som inte hållt på med Randonnee tidigare. Olika besked från både säljare och websidor gör det inte direkt lättare. Å andra sidan kan det ju vara jag som komplicerar saken,</p><p></p><p>En tanke som jag har är att byta ut bindingen om det blir ett par skidor till och sätta X10an på de lättare och Tecton på mina Agent 2.0. Kan det vara en bra väg tror du?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Conny35, post: 1210065, member: 174854"] Jo det där med elasticitet har jag också upptäckt (efter köpet...), fast har sett olika bud på hur viktigt det är. Men jag var först inne på en bindning på runt 600 gram. Till exempel Dynafit rotation som verkade vara lite mer säker, men killen i affären tyckte att X10 var en bra bindning som han själv använde. Han nämnde inga nackdelar, men i eftertankens vishet så hade jag nog tagit en annan bindning som t.ex. Fritschi Tecton om man nu ska hålla sig till det märket. Som trådnamnet anger så verkar det vara en ren vetenskap att köpa prylar, iaf för en som inte hållt på med Randonnee tidigare. Olika besked från både säljare och websidor gör det inte direkt lättare. Å andra sidan kan det ju vara jag som komplicerar saken, En tanke som jag har är att byta ut bindingen om det blir ett par skidor till och sätta X10an på de lättare och Tecton på mina Agent 2.0. Kan det vara en bra väg tror du? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilse i utbudet av Randonnee´utrustningar
Tillbaka
Topp