Vin-guiden i St.anton 10/11

tost

Ny medlem
Bodegas De Abalos – Tempranillo 2009 €2.79
Efter en lång dag i backen satte vi oss med stela ben vid bordet. Väl där väntade stekt kyckling, klyftpotatis tillagad i ugn tillsammans med säsongens primörer och svartpepparsås.
Maten var som förväntat väldigt god. Vinet var, precis som priset skvallrade om, inte det godaste som smekt gommen. Vinets ska ha ett erkännande då dess beskhet faktiskt ger det tröttaste huvudet klarhet.
Samtidigt kan vi knappt sitta stilla när vår entusiasm över hur man kan trampa fram ett vin som lämnar en så pass bitter eftersmak i en glasflaska som rymmer 75 cl når vårt berusade tillstånd.

Det ska dock tilläggas att när vi lät vinet dekanteras i 24 timmar i ett kök tillsammans med tomma ölburkar , clementiner, chips och smutstvätt rann vinet ner med ett leende på läpparna.
Vinet ska helst avnjutas med en promillehalt högt över det lagliga för att köra bil i Sverige. Rödvin rekommenderas generellt till kött men när det kommer till detta vin kan vi inte annat än att rekommendera att dricka åtminstone 6-12 flaskor öl innan Bodegas De Abolas berikar era smaklökar.
Sammanfattningsvis är den största njutningen förknippat med vinet den man får när man får växel tillbaka när man betalat €3 för flaskan.

i approve of this message! (:

jag är väldigt tacksam över ditt inlägg, jag tror inte att jag någonsin hittat något så prisvärt vin!! xD

Inte det bästa vinet jag smakat men tråden är det bästa som hänt mig. Hoppas du lägger upp lite härliga viner. Vita vinet på Spar för 1,49 euro är att rekomendera. Tack Tompa!

Efter läst denna recension av detta praktiska men ack så ej smakande vinet. När ni uppnår bengt frithifson kvalité på recensionerna ska jag ge min skäl åt denna tråd.

Men just nu ger jag i sann Bengt Frithifson anda denna recension 4/5 solar med ack so roande anekdoter i det vardagliga bummer livet. Dock hade den kunnat uppnå maximal prestige med ett väldigt välsmakande vin. Keep on drinking boys.

ChrisEnberg sa:
Efter läst denna recension av detta praktiska men ack så ej smakande vinet. När ni uppnår bengt frithifson kvalité på recensionerna ska jag ge min skäl åt denna tråd.

Men just nu ger jag i sann Bengt Frithifson anda denna recension 4/5 solar med ack so roande anekdoter i det vardagliga bummer livet. Dock hade den kunnat uppnå maximal prestige med ett väldigt välsmakande vin. Keep on drinking boys.
ja fattar ingenting

Tack vare denna förträffliga recension och det på sitt sätt uppskattade vinet fick vi oss en trevlig torsdagskväll i det ack så händelserika livet i st anton. Ser fram emot kommande recensioner så man vet vad man ska hälla i sig till primörerna nästa gång.

iHammpus sa:
ChrisEnberg sa:

ja fattar ingenting
Då har du antagligen sippat för mycket Bodegas De Abolas.

Dricker man det tillräckligt många gånger lär man sig tycka om det.

Det måste ju finnas äckligare vinter med mer alkohol till bättre priser. Jag har en favorit som inhandlas i Chamonix, minns dock inte i skrivande stund vad vinet heter. Det inhandlas i alla fall på 5-litersdunk och kostar inte mer än 6,79 alpdollar. Till en början måste man blanda ut det med någonting men efter att ha druckit det någon månad smakar det fint, precis som det är i öppnandets stund.

oregon sa:
Tack vare denna förträffliga recension och det på sitt sätt uppskattade vinet fick vi oss en trevlig torsdagskväll i det ack så händelserika livet i st anton. Ser fram emot kommande recensioner så man vet vad man ska hälla i sig till primörerna nästa gång.
Nästa recension väntas anlända i en snar framtid nära dig. Ska kika om sortimentet rymmer ett renodlat primörsvin.

Själv körde jag på taffel wein rot. spar budget.. Men annars snacka med reidar han äralkohol ansvarig på spar han borde ha koll på dem flesta.. Häls ahonom att han måste komma ikapp!

Orvieto Loggia del Sole

En solig dag i Sankt Anton besökte vi enligt vanlig ordning vår favoritbutik Spar på dorfstrasse. Min trogne vindrickarvän Lovisa och jag kände att det var dags att sänka ett riktigt finvin denna kväll och fann snart ett lämpligt alternativ. Trots Orvietons låga pris på endast 1 euro 99 cent har tillverkaren kostat på sig en vacker design och vi får väl erkänna att det var delvis utseendet som fick oss till inköpet. Då större delen av budgeten uppenbarligen gått åt att skapa en vacker etikett på flaskan hade vi inte så högt ställda förväntningar på vinets smakupplevelser. Orvieto är ett vitt vin med en alkoholhalt på 12 procent med en lätt söt smak och är inget man bjuder en riktig tuffing på. Killar som Oskar Ördberg hade nog hellre spenderat en dag i fängelse än druckit ur en flaska Orvieto på en förfest. Men för att passa in i fängelset gäller det att ha rätt kläder på sig och detta är något Oskar har koll på. Han kan finna inspiration i lägenheten i Jakob i sin jakt efter skatten... GOD JUL ÖDLAN!!!

Tillbaka
Topp