Vintercamping i Alperna...

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 28131
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 28131

Guest
Har redan börjat kika lite på möjligheterna att spendera nästa säsong i alperna. Har främst intresse av att komma till St Anton, Bad Gastein, Chamonix eller Val Thorens. Största problemet är naturligtvis boendekostnaden. Har en husvagn som jag funderar på att dra ner, men då måste det finnas en schysst camping att övervintra på. Har sökt runt en del på nätet men har inte hittat någor som verkar vettigt. Så är det någon som vet någon bra och hyffsat billig camping inte allt för långt bort ifrån någon av de nämda skidorterna skulle jag bli mkt glad om ni har lust att dela med er av era erfarenheter.

/jonas

Jonas.

Jag och min fru campade i husvagn en vinter i Bad Gastein. Kur Camping Erlengrund heter campingen. Mycket trevlig camping med fina serviceanläggningar. Det var inte trångt en enda gång under hela vintern. Vi bodde där från början av januari till den sista april och om jag inte minns fel betalade vi ca 12000:- totalt för hela perioden inklusive gasol och andra kringkostnader. Man får inte värma husvagnen med el (elen är svindyr), så se till att den har ett gasolvärmesystem som fungerar. Just i BG ligger campingarna, det finns en till, lite off så om man tycker att det är viktigt att ha gångavstånd hem från Häggbloms eller Silverbullet på nätterna så är BG inget bra campingställe.

Jag och frun som satsar nätterna på sömn hellre än sprit hade en grym vinter och jag rekommenderar verkligen vintercamping i Alperna.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp