Vintersäsong i Trysil

sosjo

Medlem
Vintersäsong i Trysil
Hallilåja,
Jag har ett bra tag varit inställd på att åka och säsonga i fjällen kommande vinter och i nuläget lutar det mycket åt att jag vill till Trysil. Önskan är att hitta schyst jobb och boende och dra dit och ha det riktigt gött! Tänkte mest slänga ut frågan om ifall någon har liknande planer eller några intressanta erfarenheter att dela med sig av? :)

Vintersäsong i Trysil
tjaba! har tyvärr inga interssanta erfarenheter att dela med mej av bortsett från att jag känner likadant som dej- vill åka och säsonga! och det gärna i trysil, hemsedal eller funäsdalen. så hej! i feel the same. heh

men man blir ju också nojjig. nojjig över om det är svårt att få jobb där? via skistar tänkte jag. vet du något?

hare!

Vintersäsong i Trysil
Sök arbete genom skistar.com innan den 31 aug tror jag att det är, ni får välja där på vilket/vilka fjäll ni söker arbete på, så får ni alt komma på en intervju :D

Lycka till tjejer!

Vintersäsong i Trysil
hej! nja alltså...vette tusan hur man ska göra med det. ibland vet jag skistar fixar boende åt en. men vet inte vart det gäller eller hur omfattande det gäller. känns dessutom omotiverande att skaffa boendet innan man fått jobb heh. men om man blir en av de lyckliga, och boende inte ingår, vore det ju himla schyst att va några stycken att dela på nått litet? eller vad tycker du? är du på isf? :)

Vintersäsong i Trysil
Var där förra säsongen. Finns 2 stora lägenhetshotell där det olika företagen hyr in sig. Var en hel del från skistar som bodde där. Själv var jag där för att åka så jag jobbade bara 2 dagar i veckan på IDP. Inget ställe att rekomendera om man vill jobba mycket.

Vintersäsong i Trysil
alright, tack för bra svar v-larsson! blir pepp på trysil. är de där lägenheterna nära backarna? och tell me, hur är åkningen tycker du? vad fick du göra på IDP?

Vintersäsong i Trysil
Aa det är typ 2-3 minuters gång till rullbandet utanför skidskolan. Så du är i parken på ca 5-6 minuter. Parken är fin men liften är ganska långsam. Man kommer inte åt röda linjen från ankarliften så man måste ta sittliften. Men det finns rejäla hopp men även mindre. Nära till sälen å om man vill åka lite mer effektiv parkåkning. Men i början på säsongen så fick man 10 hopp på ett åk i trysil.

Vintersäsong i Trysil
låter fett det där. har stuga nära funäsdalen så det har mest blivit åkning där och i vemdalen, så det vore schyst att prova de nörska fjällen. får hoppas man kommer dit!
tack för svar förresten.

Vintersäsong i Trysil
Ja Trysil är bra, går även att hitta fin puderåkning vid rätt förhållande, jag jobbade där i vintras som skidlärare så boende fixade dom åt oss, men verkade inte vara något problem för andra heller. Parken är väl helt ok, men hoppas på en del förbättringar om trysils ekonomi tillåter. Men kör på du kommer säkert att ha en trevlig säsong som du inte kommer att ångra!

Vintersäsong i Trysil
Trysil är riktigt bra. Det är nära till allt och mycket bra variation och utbud gällande backar. Förra vintern må ha varit en av dom sämre men åkningen var bra ändå tycker jag. Känslan är kommande vinter bara kan bli bättre. Tror säsongen i sig 2011/2012 kommer bli riktigt off dääää hook då det öppnar ett alldeles nytt hotell på andra sidan, Fageråsen. Fler jobb, fler säsongare, MEEEEEER ÖÖÖÖÖS! Men Självklart så kommer sörsidan vara the place to be! ;)

Vintersäsong i Trysil
Har gjort två säsonger i Trysil och det är rätt bra ställe. dåligt med partyliv och puder men resten finns.
Det kommer upp boende på trysil.no varje torsdag. kanske lite dåligt med boende där redan nu men kommer ut mkt runt oktober. Jobb i trysil är det mest inom hotel elle restaurang. Vill du fixa ett jobb lätt. åk upp en dag eller två och gå in och sök jobb så får du jobb lätt, om du är ute i tid.

Vintersäsong i Trysil
Shit, jag hade nästan gett upp om att få svar här och nu hade det trillat in en hel massa! Tack som fasen. Jag har tänkt söka jobb genom Skistar men dom har ju inte haft ansökningen öppen förrän nu nyligen så nu är det dags att ta tag i det känner jag. Kul med er som har liknanade planer också! Vad har ni tänkt er för jobb? :)

Vintersäsong i Trysil
heeeej! ja, sök på! jag har sökt nu, via skistar och känner mej galet pepp. hoppas man har någon chans! om jag minns rätt sökte jag jobb i butik och som liftvakt.

känner att det egentligen inte spelar någon roll vad jag jobbar som, bara jag får vara i fjällmiljön liksom! ska du söka till några fler ställen än trysil?

Vintersäsong i Trysil
Fan vad jag blev sugen på att söka till Trysil när jag läste denna tråden, blir att söka imorgon.

Några åsikter om vilket jobb som är skönast på skistar? Jag kan dock tänka mig att söka allt.

Vintersäsong i Trysil
Kjellis: Det gör du helt rätt i. Förutom Skistar så kan du gå in på jobbtrysil.no och söka jobb på två av dom finaste hotellen här i Trysil. Det är ett mycket bra ställe att säsonga på. Det är nära till allt och skönt folk och framför allt bra åkning. Lycka till!

Vintersäsong i Trysil
Danneb86 sa:
Kjellis: Det gör du helt rätt i. Förutom Skistar så kan du gå in på jobbtrysil.no och söka jobb på två av dom finaste hotellen här i Trysil. Det är ett mycket bra ställe att säsonga på. Det är nära till allt och skönt folk och framför allt bra åkning. Lycka till!
Tack för tipsen Danne!

Vintersäsong i Trysil
Hej!

Jag ska åka till Trysil nu redan i September, har fått jobb på Radisson Resort, så kommer bli kvar ett tag.
Tänkte om någon mer ska upp så vore det ju kul att ses! Åker nämligen själv.

Några som har sökt säsong kanske? :)

Vintersäsong i Trysil
Hej på er!

Tänkte jag kunde kolla på denna tråden om det är några av er som ska upp till Trysil för intervju med Skistar? :)
Jag kommer åka upp och vore skoj om man kunde lära känna några redan innan också! :)

Vintersäsong i Trysil
hej! jag ska inte upp då, har redan jobb. men vad ska du på intervju om för jobb? vore kul om du får det, då lär vi ses senare!

Vintersäsong i Trysil
Kul att du redan fått jobb! :) Intrvjun gäller skidlärare, så det kan vara rätt tuff konkurrens men jag håller tummarna!! Jag lär garanrerat posta här om jag får jobbet! :) Hoppas att vi ses!

Vintersäsong i Trysil
Död tråd?
(Det märks i så fall)

Har fått jobb och är kvar säsongen ut, kom nyss upp och känner mig rätt vilsen, åkte själv så sitta på rummet börjar kännas lagom tråkigt.

Nån som har något i form av tips/idé på vad man kan hitta på om kvällarna eller vad som händer?

Vintersäsong i Trysil
Jag fick inte de jobbet jag sökte så kommer inte åka dit tror jag :(
säg till om ni vet ngn som söker arbetare haha ;)

Tillbaka
Topp