Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Visa din quiver!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Eric_W" data-source="post: 1054472" data-attributes="member: 37751"><p>Jag har testat både Devastator och Katana. </p><p>Devastator känns välidigt tung på foten och ganska död (se tråkig..). Var inte alls impad. Dessutom tyckte jag att den var väldigt "hooky". Intrycket kan bero en del på trimmet (var på skidtest helg) och att jag hade kört andra skidor innan som var i samma kategori av styvhet och dämping, fast med lättare vikt. Men på det stora hela kan jag inte komma på någon situation där jag helst skulle vara på ett par Devastator, eller på huvudtaget på ett par Devastator.. </p><p></p><p>Katana (2011) däremot körde jag 6 veckor på för 2 år sen och gillade dom verkligen. </p><p>Kan inte sätta fingret på vad det var riktigt, men trots sin styvhet kändes dom både lättare på foten och mer lättåkta än vad man förväntat sig. Flyttade dock fram monteringspunkten 2-3cm, vilket gjorde gott för smidigheten. Synd att man lagt ner denna skida... </p><p></p><p>Annars verkar ju Blizzard Cochise vara the shit som Katana-ersättare..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Eric_W, post: 1054472, member: 37751"] Jag har testat både Devastator och Katana. Devastator känns välidigt tung på foten och ganska död (se tråkig..). Var inte alls impad. Dessutom tyckte jag att den var väldigt "hooky". Intrycket kan bero en del på trimmet (var på skidtest helg) och att jag hade kört andra skidor innan som var i samma kategori av styvhet och dämping, fast med lättare vikt. Men på det stora hela kan jag inte komma på någon situation där jag helst skulle vara på ett par Devastator, eller på huvudtaget på ett par Devastator.. Katana (2011) däremot körde jag 6 veckor på för 2 år sen och gillade dom verkligen. Kan inte sätta fingret på vad det var riktigt, men trots sin styvhet kändes dom både lättare på foten och mer lättåkta än vad man förväntat sig. Flyttade dock fram monteringspunkten 2-3cm, vilket gjorde gott för smidigheten. Synd att man lagt ner denna skida... Annars verkar ju Blizzard Cochise vara the shit som Katana-ersättare.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Visa din quiver!
Tillbaka
Topp