Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Visa din quiver!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 1093160" data-attributes="member: 49358"><p>Vad konstigt det känns att skriva här igen. Var ett tag sen sist :P</p><p></p><p>Jag hör vad du säger Hedda. Jag har ju blivit den där vuxne som har allt för få dagar per år. Det ser man även på hur min skidpark har utvecklats de senaste åren.</p><p>Från att ha haft, som mest, 9 par skidor, så ligger jag numera på ett "rimligare" 5 ...snart 6. :P</p><p></p><p>Har inte tagit någon bra bild på mitt "quiver" anno 2018, men det kommer inom kort.</p><p></p><p>Med det sagt så har jag landat på mellanmjölk+ när det kommer till skidval. Min tanke är att jag ska kunna använda alla oavsett vilken typ av snö det är. Till och med mina bredaste är så pass styva att de funkar fint i hårdare/dåligare snö.</p><p>Skidor som är värdelösa i allt utom puder är en lyx jag inte har plats med. Mina Down CD1 försvann för ca 3 år sedan och blivit ersatta av ett par mer användbara skidor som är 13mm smalare. Samtidigt så har mina chargeskidor blivit 5mm bredare, men mycket mer lättåkta.</p><p>Resultatet är att det är har blivit OTROLIGT MYCKET enklare att välja skidor inför resor, och det var det jag önskade mig.</p><p></p><p>Men, det är klart att det är alltid roligast att ha något som är löjligt bra på just det underlaget du har för dagen. Men det är en lyx som är få förunnat (läs skibums/folksomborochjobbarvidettbergåretom)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 1093160, member: 49358"] Vad konstigt det känns att skriva här igen. Var ett tag sen sist :P Jag hör vad du säger Hedda. Jag har ju blivit den där vuxne som har allt för få dagar per år. Det ser man även på hur min skidpark har utvecklats de senaste åren. Från att ha haft, som mest, 9 par skidor, så ligger jag numera på ett "rimligare" 5 ...snart 6. :P Har inte tagit någon bra bild på mitt "quiver" anno 2018, men det kommer inom kort. Med det sagt så har jag landat på mellanmjölk+ när det kommer till skidval. Min tanke är att jag ska kunna använda alla oavsett vilken typ av snö det är. Till och med mina bredaste är så pass styva att de funkar fint i hårdare/dåligare snö. Skidor som är värdelösa i allt utom puder är en lyx jag inte har plats med. Mina Down CD1 försvann för ca 3 år sedan och blivit ersatta av ett par mer användbara skidor som är 13mm smalare. Samtidigt så har mina chargeskidor blivit 5mm bredare, men mycket mer lättåkta. Resultatet är att det är har blivit OTROLIGT MYCKET enklare att välja skidor inför resor, och det var det jag önskade mig. Men, det är klart att det är alltid roligast att ha något som är löjligt bra på just det underlaget du har för dagen. Men det är en lyx som är få förunnat (läs skibums/folksomborochjobbarvidettbergåretom) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Visa din quiver!
Tillbaka
Topp