Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
VM i Åre, vad gick fel?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jarnebring" data-source="post: 1144372" data-attributes="member: 131147"><p>Nja. Det är fler än italienarna. Vi får nog tugga i oss att tävlingsbanorna pga vädret inte riktigt varit värdiga ett alpint VM. Det är inte dimma eller snö vi pratar om utan längden. 60-sekunders störtlopp och SG är juniornivå. Det är ingens fel. Det bara är så. Det är Åre i februari. Kritiken var liknande 2007. Åre är dessvärre en väderkänslig plats och kontentan blir att man kanske inte ska lägga den här typen av arrangemang där mitt i vintern. Jag tycker att Åres DH är fint. När det körs från toppen. Det är känt som ett ganska "snällt" störtlopp, är nog bara Lake Louice, St Moritz och Kvitjell på WC som är lika snälla. Ett av dom kortare. När man flyttar ner starten blir det väldigt kort. Inte som att man flyttar ner starten i Kitz, Bormio eller Garmish (eller Cortinas för den delen). Då har man fortfarande ett 90s race.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jarnebring, post: 1144372, member: 131147"] Nja. Det är fler än italienarna. Vi får nog tugga i oss att tävlingsbanorna pga vädret inte riktigt varit värdiga ett alpint VM. Det är inte dimma eller snö vi pratar om utan längden. 60-sekunders störtlopp och SG är juniornivå. Det är ingens fel. Det bara är så. Det är Åre i februari. Kritiken var liknande 2007. Åre är dessvärre en väderkänslig plats och kontentan blir att man kanske inte ska lägga den här typen av arrangemang där mitt i vintern. Jag tycker att Åres DH är fint. När det körs från toppen. Det är känt som ett ganska "snällt" störtlopp, är nog bara Lake Louice, St Moritz och Kvitjell på WC som är lika snälla. Ett av dom kortare. När man flyttar ner starten blir det väldigt kort. Inte som att man flyttar ner starten i Kitz, Bormio eller Garmish (eller Cortinas för den delen). Då har man fortfarande ett 90s race. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
VM i Åre, vad gick fel?
Tillbaka
Topp