Voile bindnings kit, Splitboard.

sEstevall

Ny medlem
Tjenare!

Jag tänkte köpa mig en Prior Khyber splitboard inför säsongen i Revelstoke och har hittat denna sida:

http://www.rei.com/product/805434/cj/?PID=2315910&AID=10543286

Och där ingår det Voile binding kit:

"Includes Voile splitboard connecting hardware, Voile slip-disc multiple adjustment binding system (09/10 version), and Voile XL tractor skins (130mm wide x 152cm long)

Är detta komplett till den grad att det endast fattas vanliga bindningar? Jag tycker det ser ut så men vill vara på den säkra sidan.

Tack på förhand!

Såg just att dom görs i Whistler, Kanada. Kanske billigare att köpa när man är i landet då? Även om jag inte kommer besöka just Whistler. Vad tror ni?

För att inte göra denna tråd totalt meningslös så passar jag på att fråga om tips på bra bindningar till ren offpist åkning, om man inte köper Voiles light weight vill säga.

Tjenare

Har en prior khyber 160 och en prior amf split 159, mkt nöjd med båda och då speciellt splitboarden. dock så har ju khyber en enorm spoonnose så tänk kortare än vanligt om du ska köra på den, jag hade lätt kört på en 156 om jag hade köpt den idag.

sen tycker jag du ska satsa på ett par riktigt splitboard bindningar, då blir det som vilken bräda som helst och du slipper en raiser under fötterna. Som det ser ut nu finns det ju 3 alternativ kakoram, spark eller voile, kakoram säljs ju inte av prior och det bygger inte på samma system som sitter som standard på prior brädorna annars verkar det riktigt nice. Ska du ha en prior hade jag nog kört voile, har själv spark den funkar fint helt klart bättre än platta och standard bindning men haft lite små krångel med spännen och pumpar.

För övrigt måste jag säga att splitboard i sig är sjukt värt om du har kört med snöskor innan kommer det kännas som fjädrar! sen är det mycket möjligt att jag och brorsan kommer vara i revelstoke i vinter så då skulle vi kunna ta någon tur

ha det gött

Spark har bytt ut sina spännen på årets modeller. Det får sånt levererat av Burton numera så det ska vara bra grejor!

Har själv fått ett par Voile light rail men har inte hunnit testa dom ännu. Första intrycket är dock odelat positivt!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp