Völk karma ?

Völk karma ?
domert, nedanstående text står att läsa klart och tydligt när man ska till att skriva ett nytt inlägg. Missade du den eller är du inte läskunnig?

Skriv ett nytt inlägg
Ställ dig själv några frågor innan du postar ett nytt inlägg.
Tillför inlägget något till Freerides community?
Har du åsikter? Bygg upp din åsikt med argument.
Har du frågor? Tänk på att skriva med så mycket fakta som möjligt, så att andra besökare kan ge dig ett korrekt svar.

Har ämnet tagits upp tidigare?
Chansen att din fråga redan är besvarad är stor. Om ämnet varit upp tidigare är det alltid bättre att fortsätta diskussionen där. Använd därför alltid sökfunktionen.

Är du i rätt forum?
Kolla så att inlägget passar in i det forum du tänkt posta ditt inlägg.

Völk karma ?
vadå!? jag har ju redan sökt och de fanns inget ? ska jag bara skita i de då eller? Och köpa vilken skida som helst??

Völk karma ?
varför inte? ingen bryr sig om vilken skida du köper.
däremot finns det hjälp, men vilken skida som blir ditt val i slutändan är inte speciellt väsenligt...

jag såg förresten ungefär 4 inlägg om karma denna månad.

Völk karma ?
hmm får nog hålla med domert, trådarna ang. karman som har varit uppe förut innehåller ju nästan ingenting. annars så borde väl skidan testas i åka skidors twintiptest som kommer snart kan jag tänka mej.

Völk karma ?
Den vanliga sök-grejjen funkar inte så värst bra faktiskt. forumgrejset skulle kunna uppdateras till något moderna faktiskt :)

Och karma har redan varit med i septembernumret av åka skidor.

Völk karma ?
Jag gjorde en snabb sökning och hittade 4 inlägg om Karma, men att de sen inte var speciellt matnyttiga kollade jag inte upp. Men varför inte fortsätta fråga i de trådarna då bara?

Völk karma ?
tror att det kan va svårare att få seriösa svar om man ställer samma fråga en gång till i en tråd vilken inte innehåller vettiga svar.
Kollade upp vad åka skidor skrev om karman, vet inte om du läst det men ändå:
Bra i offpist, lite sämer i pist men inte dåliga. Bättre i långsväng än kort. Kräver kraft men är inte speciellt svåråkt. Ganska mjuk men ändå stabil. OBS detta är vad åka skidor skriver, inget som jag har hittat på/testat fram.

Völk karma ?
Ur Brant nr 5 2004:
"Völkl Karma
En fet twintip med goda offpistegenskaper. Bra i parken men bättre som backcountry jibber. Blev nervös i pisten. En skida men måste vara bestämd med. Gillar hög fart, stora svängar och tunga/starka åkare."

Jag är säkert inte den enda som upplever att skidtester av det här slaget aldrig sågar eller direkt hyllar någon speciell skida.
Om detta beror på mediernas rädsla för att bli ovän med eventuella annonsörer eller på att det faktiskt inte finns några direkt dåliga skidor kan man ju spekulera i, men det finns ju egenskaper hos skidor som inte är direkt positiva eller negativa. Om man läser hela testet och jämför vad som kännetecknar de olika skidorna så hittar man säkert en skida som verkar passa din typ av åkning.

Med andra ord, prova att läsa lite skidtester, de är bra om man läser dem på rätt sätt; lite kritiskt och med sunt förnuft, sätt omdömena på en skida i relation till de andra skidornas.

Lycka till med valet av skidor!

Völk karma ?
jag vet några saker om dem de e att: de e två breda plankor man står på med bindning.dem e upplutade fram och bak o dem e jävlig* snygga

Tillbaka
Topp