Völkl chop stick?

• Trådstartare Trådstartare user35807
  • Start datum Start datum
U

user35807

Guest
Völkl chop stick?
Är det någon som har åkt eller fingrat på Völkl chop stick? Jag är itresserad av hårdhet, vikt och hur mycket rocker den har? Skriv gärna eran almäna åsikt om den med!

Völkl chop stick?
Inte kört den men såg Slange köra på den i parken i Funäs förra säsongen. Den har ganska rejält med rocker och verkade ganska mjuk...

Völkl chop stick?
Fingrade på den i vintras. Kändes som en relativt mjuk skida utan metall i. Mycket rocker och ganska kort.

Så den är säkert bra i fluff fluff och lek i skog, men sämre i hög fart på öppna ytor och blandad snö.

Völkl chop stick?
FF sa:
Fingrade på den i vintras. Kändes som en relativt mjuk skida utan metall i. Mycket rocker och ganska kort.

Så den är säkert bra i fluff fluff och lek i skog, men sämre i hög fart på öppna ytor och blandad snö.
Du som har tagit en närmare kik, är inte skärningen jäkligt centrerad eller behöver jag glasögon?

Völkl chop stick?
Dom är lätt för att vara så stora som dom ändå är. Var intresserad av Chopstix men efter en titt på dom oslo sportlager så känner jag att det är en EP Pro i volkl kläder. Ok inte riktigt så mjuk som EP Pro, men den är mjuk och säkert sjukt lekfull alltså. Men jag hade nog hellre gått på ett par EP Pro än ett par chopstix då jag inte riktigt greppar spannet... känns som att dom ska suga hååårt i allt utom puder, vilket inte EP Pro gör.
Hårdhet är väl då...jaa..bladet hårdare än hellbents.

Völkl chop stick?
Är de lättare än hell bent? jag körde på dem förra året men tänkte testa något nytt!
EP pro verkar lite väl mjuka dessutom har de fått ganska dåliga Recensioner!

Tillbaka
Topp