Völkl Deacon 76 Pro

Carde

Medlem
Völkl Deacon 76 Pro
Någon med erfarenhet av Völkl Deacon 76 Pro? Skulle vilja uppdatera stallet med en lite mer allround pistskida

Völkl Deacon 76 Pro
Ingen som hunnit testa denna? Söker en allround pistskida som man kan ha som "sportlovsskida" när man åker med familjen. Kör i övrigt två racer FIS skidor Sl och GS samt Völkl Katana v-Werks varför jag tänkte Deacon kunde komplettera stallet

Völkl Deacon 76 Pro
Jag har en del erfarenhet utav den skidan, brukar köra med den på kvällsåkningar. Då är det mer köra så mycket man kan i 2 timmar, vilket man gladeligen gör på 76orna, otroligt lättåkta för att vara så avancerade skidor är den första reaktionen när jag tänker på dem, som tur är så sätter jag begränsningarna över hur hårt jag kan pressa dem, före skidan.

När jag åker mer "normalt" så växlar jag mellan deacon 74, mantra M5 och RTM86. Då är det mer åka tillsammans med sambon och vänner i växlande miljöer, så då föredrar jag de skidorna, de är mer allround och 76orna mer fullfart rätt ner.

Men sen har jag kompisar som kör 76orna och gillar att de är fullfart rätt ner som gäller och inte vill ha något annat, så vi är alla olika

Men som sagt, skidorna är allround, och är man ute efter en storslalomaktig skida så är den fantastisk bra, och det är inga problem att köra lugnt med dem om man vill det...

Völkl Deacon 76 Pro
Nyss hemkommen från kvällsåkning
Deacon skidorna funkade riktigt bra igen :)
Lånade ut ett par till min kompis, hon blev helt såld på dem med, så hon började direkt fundera på att skaffa ett par

Jobbar du på Völkl Zerode?smile
Nope, jag jobbar som målare :D

Völkl Deacon 76 Pro
Hur skiljer den och 74an sig åkmässigt ifrån volkl code s och x? Känns som en efterföljare om jag tittar på siffrorna. Tip o tailrocker osv. Liknande midja med 74an.

Völkl Deacon 76 Pro
De är ganska snarlika, Code och Deacon, men Deacon har på samma sätt som Racetiger till i år blivit mjukare i midjan, och lite styvare i ändarna enkelt förklarat. Vilket gjort dem lättåktare men samtidigt stabilare än innan.
Så ja, Deacon är en Code men ändå inte :)

Åkmässigt var det för länge sedan jag körde Code för att kunna ge något ärligt utlåtande, mins Code som bra men lite intetsägande, medans Deacon är rolig, om man kan säga så.

Tillbaka
Topp