Völkl dogen - passar de verkligen mig?

Sweeeeet

Ny medlem
Jag skulle gärna höra era åsikter om dogen skidan, har lite problem själv...

Jag har haft dem i typ två säsinger nu, men har mer eller mindre kört fast i "utveckligen" så ja provade ett par andra (dynastar 6th sense) och insåg att det är mina dogen som satt stopp för mig.. jag blev 10ggr bättre och bekvämare i åkningen bara ja bytte..

Största skillnaden va att ja kunde trycka ur ordentligt å få ut mer av kanterna å heela skidan med 6th sense.. kunde vända enklare framåt å bakåt å allt va bara så mkt smidigare.

Såå, mina funderingar går i banorna om ja e för lätt för dogen-skidan? dom e 168 6th sense va 165 å ja väger 65nåt... Ska prova å sätta bidningarna mer centrerade på dogen-skidorna kanske? har dom liiiite längre bak än vad man normalt har i parken..

Åker blandat, e nybörjare i parken men trivs sjukt bra där, gillar när de går undan men stör mig inte så mkt om de fladdrar lite..

Nå andra tjejer som åkt dogen?

skulle va sweet med lite hjälp :)

Det är ju du som ska åka på skidorna så vad andra tycker är egentligen irrelevant.
Hittar du andra skidor som du känner utvecklar dig mer som skidåkare så byt!
Vissa skidor har mkt kortare livslängda än andra och känns "döda" efter ett tag, dina dogen är nog inte där än men du kanse behöver byta ändå för att de inte passar dig helt enkelt.

Sen har du postat under Freeride-skidor, kanske bättre med Jibb-skidor där twintipsanhängarna läser mer.

tack för att du flyttade tråden :)

Ja jo, det är klart, men jag tänkte om det fanns nån annan som är lite lättare som också upplevt dom på samma sätt.. Alltid intressant å höra. Har i stort sätt bestämt mig för att skaffa nya, men inte vilka.. Är ju nice om man slipper ta i för kung å fosterland för å ta sig in i svängarna. Dom är fortfarande fräsha så det blir till att leta efter nya..

Hursomhelst så är jag ute efter att höra efter tips om vilka skidor som skulle kunna passa? Nån som har nåra förslag på skidor som liknar 6th sense? Ska prova afterbang nästa helg, kanske kan va nåt.. :)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp