Völkl Dogen?

Carled

Aktiv medlem
Völkl Dogen?
Är det någon som har hört något om denna skida? Jag tycker den verkar jäkligt intressanta, snygga också för den delen... Vilken skida kan den tänkas utmana? Public Enemy? 1080? P3? Trouble Maker? Den har ju "bara" 81mm under pjäxan så någon BC-skida är den ju inte riktigt, mer en kompetent parkskida som antagligen är grym i pisten, eller vad tror ni? Ska bli spännande att få se prissättningen på den iallafall!
Här har ni länk till freerides recension för den... http://www.freeride.nu/review/view.php?id=2511

Völkl Dogen?
Jag har inte åkt på de själv men en polare hade dem och jag trodde först att det var nästa års karma, för de
såg ganska breda ut. sen såg jag nästa års karma samma dag, de var MYCKET snyggare än dogen, såg ut att
vara lika breda typ men det kan de ju inte vara.

Völkl Dogen?
Karman är 6mm bredare, de behåller sin bredd... Vad dum jag är som inte kopplade dom här till Expression. Hoppas Dogen är bättre än Expression, vilken inte var så värst bra... E Karman snyggare??? Jag tycker den ser ganska ful ut... Om Karman hade haft Dogens utseende hade vi haft en storsäljare... Men jag ska nog ändå köpa Karman även om den ser ut som stryk, jag bryr mig om skidegenskaperna, tro det eller ej, det finns sånna!

Völkl Dogen?
Jag har ett par dogen. Fick dom igår. Jag pröjsa 2700 för dom med en look P12 freeridebindning :)
Helt okej pris. Dom e riktigt schyssta asså.

Völkl Dogen?
Völkl dogen och K2 fujative är nog dom skidor som passar bäst ihop, samma pris, samma bindning(nästan alltid, det beror på vart du köper dom, men de brukar vara en Marker 11.0 free-bindning som sitter på), båda skidorna är till för samma ändamål, dvs park och i princip inget annat..

Tillbaka
Topp