Völkl Dogen

nosslrak

Ny medlem
Völkl Dogen
Jag har tänkt att beställa ett par völkl dogen och jag är 1,70 cm lång och jag undrar hur långa skidor jag ska ha, jag hade tänkt mig 168 men jag växer ganska snabbt. Men eftersom jag åker mest park så kanske de e en bra längd ? För 178 känns för långa.

Völkl Dogen
alltid schysst med långa skidor. ser bättre ut när du hoppar. köp 178, det tror jag på! Sen att du växer fort ska du ju väga in också, klart bättre med längre skidor då. du blir även starkare av ett par långa skidor.

Völkl Dogen
Hur mycket väger du? Det är nämligen så att Dogen är ganska mjuka skidor, och vill du kunna trycka på i pisten är chansen stor att du kommer uppleva dom som kassa... Var inte för trångsynt utan kolla runt lite på andra skidor oxå...

Men om det är så att du inte är världens tungviktare så ta 178, du får bättre OP-egenskaper, plus de blir bättre i pist pga. mer styvhet. Sen slipper ud köpa nya nästa år...

För övrigt är Dogen grymt snygga som långa skidor, de korta ser ut som barnskidor...

Völkl Dogen
Det kan det nog vara... Men berätta hur mycket du väger och hur gammal du är, det kan vara intressant också! Vad är det för en annan skida du har till offpist?

Völkl Dogen
dogen e en ganska bra skida för det priset... det ända är att marker bindningen man får med inte är av världsklass... vilken längd du ska ha beror också på hur mycket du väger... tänk på att inte mittmontera den om du ska köra pist och offpist me den... om jag va du o bara ska köra park så skulle jag ha tagit 168... du kommer ändå att vilja ha nya nästa år;)

Völkl Dogen
ja är 14 år och väger 55 kilo men kommer no gå upp en del har vart sjuk i några veckor och ja har ett par scratch bc och några elan ja kommer inte ihåg men dom ha väl samma midja som mina bc

Völkl Dogen
Jag lånar tråden :)

Jag funderar också på Dogen, jag åker dock inte bara park men mest park kommer det bli i år.
men jag söker en allround skida 1.70+ ingen aning fdaktikt runt 1.73 kanske lång.
55 kilo vägerjag ungefär.
funderar på lr jag ska ha 168 cm långa skidor men några andra skidor ni rekomenderar?
medel bra aer jag.

//K

Tillbaka
Topp