Völkl Gotama

erikolja

Ny medlem
Völkl Gotama
Hej!

JAg har precis köpt ett par Völkl Gotama 05/06 som främst puder/offpistskida. Nu undrar jag såklart om de funkar ok i pisten?
Med lite fart å tryck under skorna så borde de ju funka tycker man ju.

Jag köpte de för 5000 tusen med en Marker Free 14 nått. E de ett bra pris.

//erik

Völkl Gotama
Den funkar finfint i pisten om man åker stort och snabbt, den stora svängradien gör att det är stora svängar som gäller om man vill ligga på kant. Isgreppet är inte direkt det bästa, men det kanske man inte hade vänta sig av en skida med 105mm under foten.

Völkl Gotama
de e lite svårt eftersom jag köpte dom igår typ. sen bor jag nämligen i gbg så de e lite långt till närmaste vettiga skidsystem. Ingen mer som vet något om "pistegenskaperna"?

//erik

Völkl Gotama
Om man har utvecklat sin teknik för att passa moderna breda skidor så funkar Gotaman utmärkt i pist. Som sagt så förutsätts stora svängar och hög fart om man skall ligga på skär. Man kan förvånansvärt enkelt sladda sig ned i kortsväng också. Jag skulle säga att Gotaman har ett ganska bra grepp på hård snö och har man farten och tekniken så sitter den nästan alltid. Det är dock en bra bit kvar till greppet och skäret hos Mantra eller Explosiv och Mantran är dessutom tack vara sin mer utpräglade skärning betydligt enklare att ha roligt med, dvs kräver inte samma fart för att svänga (men klarar minst lika hög fart tycker jag).

HitMe

Völkl Gotama
Har inför årets säsong köpt mig ett par Gotama 190 05/06 utan att provköra först.
Låter kanske dumt, men har hört mycket gott om Gotaman.
Har åkt ett tag på mina gamla Pocket Rocket 185 & är nyfiken på hur Gotaman skiljer sig.
Att Gotaman har mer flyt i offpisten förstår jag, men hur är dom i pisten jämfört med PR?
Klarar man sig på Gotaman som allround eller ska man ha något mer pistinriktat?
Tanken är att min kära sambo ska ärva mina gamla beprövade fickraketer.
Va tycker ni? Nån som testat båda?

Tacksam för svar.

// Kricke

Tillbaka
Topp