Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Karma?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="karln" data-source="post: 193284" data-attributes="member: 61849"><p>Karma är en bra skida på de flesta underlag utom is. För att vara roliga i pist krävs en hel del fart och stora svängar. Jäkligt fina när det är +10 och riktigt slaskigt i backen.</p><p></p><p>Jag tycker tvärt emot föregående inlägg att skärningen inte alls är särskilt kraftig, 177cm skidan är över 20m radie. Skidorna är ganska tunga och man tänker på tåg, vagnar, räls och lok när man dundrar fram med dem.</p><p></p><p>Aningen för smala för att vara helt bra i puder men tillräckligt för vanligt svenskt offpistföre med lite bättre bärighet. </p><p></p><p>För att sammanfatta så är skidan riktigt bra på mycket, men jag tycker inte att piståkning är särskilt inspirerande. Men den är inte bäst på något. </p><p></p><p>Har du råd skaffa ett par olika skidor för olika förhållande. Ska du bara ha ett par är det en bra kompromiss, jag kan inte tänka mig ett annat par skidor som är lika all-round som dessa. Det var därför jag köpte mina men nu ångrar jag mig lite.</p><p></p><p>Skidorna jag har är 177cm 05/06 jag är 181cm och 70kg Jag har bara kört med fast häl.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="karln, post: 193284, member: 61849"] Karma är en bra skida på de flesta underlag utom is. För att vara roliga i pist krävs en hel del fart och stora svängar. Jäkligt fina när det är +10 och riktigt slaskigt i backen. Jag tycker tvärt emot föregående inlägg att skärningen inte alls är särskilt kraftig, 177cm skidan är över 20m radie. Skidorna är ganska tunga och man tänker på tåg, vagnar, räls och lok när man dundrar fram med dem. Aningen för smala för att vara helt bra i puder men tillräckligt för vanligt svenskt offpistföre med lite bättre bärighet. För att sammanfatta så är skidan riktigt bra på mycket, men jag tycker inte att piståkning är särskilt inspirerande. Men den är inte bäst på något. Har du råd skaffa ett par olika skidor för olika förhållande. Ska du bara ha ett par är det en bra kompromiss, jag kan inte tänka mig ett annat par skidor som är lika all-round som dessa. Det var därför jag köpte mina men nu ångrar jag mig lite. Skidorna jag har är 177cm 05/06 jag är 181cm och 70kg Jag har bara kört med fast häl. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Karma?
Tillbaka
Topp