Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Karma?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="EltonJohnLennon" data-source="post: 197923" data-attributes="member: 54054"><p>Har använt Karman som telemarksskida i två säsonger nu. Köpte den som en allround skida men använder den numera i princip enbart för park och pist. Karman lämpar sig inte särskilt bra för mycket snö då den har en relativt hård tip kombinerat med ett redigt spann vilket gör att den kräver mycket fart för att flyta. Håller med petterElfsberg om att den svänger på bra. Särskilt om man åker telemark då man kan böja till den främre skidan genom att lägga tyngden på hälen. Träkärna och metall gör den väldigt fartstabil och personligen tycker jag dom sitter som spett i isig pist. Tror att det är många som har problem med Völkl's belag. Dom använder hårda och tunna belag som kräver lite extra omsorg för att inte torka ut. Betyder dock extra fart om du tar hand om dom. Tänker du dig skidan som en offpist skida tycker jag att du ska söka vidare. Förslagsvis kanske ett par gamla explosivs eller ett par Legend Pro. Inte heller några ultimata djupsnö skidor men bättre än karman på allt utom park.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="EltonJohnLennon, post: 197923, member: 54054"] Har använt Karman som telemarksskida i två säsonger nu. Köpte den som en allround skida men använder den numera i princip enbart för park och pist. Karman lämpar sig inte särskilt bra för mycket snö då den har en relativt hård tip kombinerat med ett redigt spann vilket gör att den kräver mycket fart för att flyta. Håller med petterElfsberg om att den svänger på bra. Särskilt om man åker telemark då man kan böja till den främre skidan genom att lägga tyngden på hälen. Träkärna och metall gör den väldigt fartstabil och personligen tycker jag dom sitter som spett i isig pist. Tror att det är många som har problem med Völkl's belag. Dom använder hårda och tunna belag som kräver lite extra omsorg för att inte torka ut. Betyder dock extra fart om du tar hand om dom. Tänker du dig skidan som en offpist skida tycker jag att du ska söka vidare. Förslagsvis kanske ett par gamla explosivs eller ett par Legend Pro. Inte heller några ultimata djupsnö skidor men bättre än karman på allt utom park. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Karma?
Tillbaka
Topp