Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Katana - olika spann på olika skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 380051" data-attributes="member: 12483"><p>Tjena FF!</p><p>Jag tycker inte du ska låta det gå. Tyvärr luktar det II-Wahl så det skriker om det. Om du med negativt spann menar att en av skidorna inte har ett "normalt spann" överhuvudtaget, utan att spannet är åt "fel håll", så skulle jag definitivt reklamera. Det måste vara fel, speciellt med tanke på att den andra skidan uppvisar ett litet, men ändå spann. Om båda laggen hade samma spann så, då ok kanske. Ett spann på 1-2 mm är dock inget spann i mina ögon. Men det är klart, på en puderorienterad skida kanske det är mer acceptabelt än på en ren pistskida. </p><p></p><p>Ett par skidor skall vara "parade", dvs tillverkaren skall sätta ihop paret av 2 skidor som har lika högt spann (...och egentligen med samma styvhet också, överkurs kanske). </p><p></p><p>Beklagar, men just detta är avigsidan av internethandel. Man kan inte klämma på prylarna själv. Nu har jag också handlat hos SC och aldrig haft nåt att anmärka på. Hittills har jag alltid fått riktiga grejor. Jag tror uppriktigt att dom byter ut dina lagg om du skickar tillbaka dom.</p><p></p><p>Hur dom uppträder åkmässigt är egentligen ointressant med så stora fel som du beskriver. Satsa på att få dom utbytta.</p><p></p><p>Vänligen,</p><p>/Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 380051, member: 12483"] Tjena FF! Jag tycker inte du ska låta det gå. Tyvärr luktar det II-Wahl så det skriker om det. Om du med negativt spann menar att en av skidorna inte har ett "normalt spann" överhuvudtaget, utan att spannet är åt "fel håll", så skulle jag definitivt reklamera. Det måste vara fel, speciellt med tanke på att den andra skidan uppvisar ett litet, men ändå spann. Om båda laggen hade samma spann så, då ok kanske. Ett spann på 1-2 mm är dock inget spann i mina ögon. Men det är klart, på en puderorienterad skida kanske det är mer acceptabelt än på en ren pistskida. Ett par skidor skall vara "parade", dvs tillverkaren skall sätta ihop paret av 2 skidor som har lika högt spann (...och egentligen med samma styvhet också, överkurs kanske). Beklagar, men just detta är avigsidan av internethandel. Man kan inte klämma på prylarna själv. Nu har jag också handlat hos SC och aldrig haft nåt att anmärka på. Hittills har jag alltid fått riktiga grejor. Jag tror uppriktigt att dom byter ut dina lagg om du skickar tillbaka dom. Hur dom uppträder åkmässigt är egentligen ointressant med så stora fel som du beskriver. Satsa på att få dom utbytta. Vänligen, /Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Völkl Katana - olika spann på olika skidor!
Tillbaka
Topp