Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Volkl katana undersokning - har du ett par, SVARA!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bud66" data-source="post: 541180" data-attributes="member: 12646"><p>Hej hej!</p><p></p><p>Jag har årets modell av Katanan och har åkt på dessa ca 20 dagar i vinter.</p><p></p><p>Kan börja med att min powder chanel är iaf. hel....</p><p></p><p>Kanske också ska börja med rent skidåkningsmässigt är skidan helt underbar!</p><p>Jag har haft turen i vinter att åka på skidan i allt från lössnö, via pist och pucklar, till isig slalombana...</p><p>Jag kan bara konstatera att som Allround/ endaskida fungerar Katanan fruktansvärt bra!</p><p></p><p>MEN, skidan böjde sig första skiddagen i Sälen..</p><p>(jag var på öppningshelgen med min 9:åriga son så det var inte under någon hård skidåkning det hände..)</p><p>Jag kanske ska förklara "böjde sig"... Det var helt enkelt rocker på ena skidan efter några åk!</p><p></p><p>Jag gick givetvis och pratade med folket i Völkls tält som direkt konstaterade att "den där skidan har du bockat själv".... </p><p>Med völklfolkets attityd kan det bara konstateras att nu var det "end of discussion" och så pratades inte mer om "problemet" med mina skidor....</p><p></p><p>Därefter har jag åkt ganska mycket mer på laggen under vintern och det som hänt är att även andra skidan har fått rocker. Inte helt jämnt mellan paret men man får anstränga sig för att se vilken skida som har mest rocker. Ska jag uppskatta rockerkurvan, som är helt jämn över hela skidan (ingen tiprocker), ligger den någonstans mellan 30 - 35mm.</p><p></p><p>Men nu kommer det konstiga.. Jag har som sagt åkt en del på skidan och jag vill ha det till att den är iaf. inte sämre rent skidåkningsmässigt med lite rocker... Snarare tvärt om faktiskt.. </p><p></p><p>Så ska jag komma till någon form av slutsats får det väl bli: Skidan funkar mycket bra rent skidåkningsmässigt men den är absolut inte av den byggmässiga kvalitet jag förväntar mig av ett par Völkl! Enligt mig ska INTE en skida ändra spannprofil som mina Katanor har gjort.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bud66, post: 541180, member: 12646"] Hej hej! Jag har årets modell av Katanan och har åkt på dessa ca 20 dagar i vinter. Kan börja med att min powder chanel är iaf. hel.... Kanske också ska börja med rent skidåkningsmässigt är skidan helt underbar! Jag har haft turen i vinter att åka på skidan i allt från lössnö, via pist och pucklar, till isig slalombana... Jag kan bara konstatera att som Allround/ endaskida fungerar Katanan fruktansvärt bra! MEN, skidan böjde sig första skiddagen i Sälen.. (jag var på öppningshelgen med min 9:åriga son så det var inte under någon hård skidåkning det hände..) Jag kanske ska förklara "böjde sig"... Det var helt enkelt rocker på ena skidan efter några åk! Jag gick givetvis och pratade med folket i Völkls tält som direkt konstaterade att "den där skidan har du bockat själv".... Med völklfolkets attityd kan det bara konstateras att nu var det "end of discussion" och så pratades inte mer om "problemet" med mina skidor.... Därefter har jag åkt ganska mycket mer på laggen under vintern och det som hänt är att även andra skidan har fått rocker. Inte helt jämnt mellan paret men man får anstränga sig för att se vilken skida som har mest rocker. Ska jag uppskatta rockerkurvan, som är helt jämn över hela skidan (ingen tiprocker), ligger den någonstans mellan 30 - 35mm. Men nu kommer det konstiga.. Jag har som sagt åkt en del på skidan och jag vill ha det till att den är iaf. inte sämre rent skidåkningsmässigt med lite rocker... Snarare tvärt om faktiskt.. Så ska jag komma till någon form av slutsats får det väl bli: Skidan funkar mycket bra rent skidåkningsmässigt men den är absolut inte av den byggmässiga kvalitet jag förväntar mig av ett par Völkl! Enligt mig ska INTE en skida ändra spannprofil som mina Katanor har gjort. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Volkl katana undersokning - har du ett par, SVARA!
Tillbaka
Topp