Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Volkl katana undersokning - har du ett par, SVARA!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Katanarider" data-source="post: 780178" data-attributes="member: 113630"><p>Var i Utah dryga veckan i vinter och hyrde olika skidor.</p><p></p><p>Provade Scott Mission, Scott Crusade, Dynastar Pro legend och sist Völkl Katana. Med Katanan blev det kärlek direkt.</p><p></p><p>Grym i djupsnö med härligt flyt över snön. Man liksom surfar lite. Man kan åka jusst nysnö även i lite flackare backar utan att tappa fart. De andra åkarna med smalare skidor klagade på att de sjunk igenom till skaren men det märkte aldrig jag. Guiden vi hade med oss åkte på värsta vattenskidorna (Black Diamont Megawatt) han uttryckte fördelen med fetskidor i termen 'very energy conserving'. Det är precis vad de var. Man flöjtade runt bland träden utan att behöva ha ngt nämnvärt mycket bakvikt. Kom alltid ner först utan att vara särskilt andfådd.</p><p></p><p>Grymma även i mjuk pist. Lite fladdriga på transport sträcka. De trivs bäst med att åka på kant i sväng.</p><p>Bytte för kul skull tillbaks till Scott ett litet tag men de kändes helt döda i jämförelse. Dynastaren var skön i mjuka pisten men när jag åkte ut i lösnön så flöt de inte upp ovanpå snön som jag var van vid utan rätt igenom. -Tvärbroms och supervurpa. Letade skidor i 15 min i halvmetern Alta-snö och svor. Sedan dess blev det bara Katana resten av veckan.</p><p></p><p></p><p>Köpte mig ett par nya 176 cm Katana på Skistore.se när jag kom hem ( Sista paret på rean -yes!!).</p><p></p><p>Åkte upp på familje vecka under påsken till Idrefjäll. Stenhård manchester på morgonen och sorbet på eftermidddagen. Trodde inte att Katanan skulle trivas på förmiddagen så jag hade för säkerhets skull med mina Atomic Macron slalom lagg. Efter att ha åkt Atomic en timma så bytte jag till Katanan och sedan dess står Atomicen kvar i skidförrådet. Katanan var mycket roligare även i hård manchesterpist. Otroligt men sant, -Fetskida utan spann och med tiprocker...unbelievable!</p><p></p><p>Vad gäller kvaliten har jag än så länge inte märkt ngt negativt. Några hopp i parkens röda linje blev det. En å annan hård landning men skidorna är fortfarande hela. Möjligen har grafiken krakelerat en aning.</p><p></p><p>Jag är såld!!</p><p></p><p>mvh,</p><p>Tommy</p><p>180 cm /70 kg medelgod till avancerad åkare</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Katanarider, post: 780178, member: 113630"] Var i Utah dryga veckan i vinter och hyrde olika skidor. Provade Scott Mission, Scott Crusade, Dynastar Pro legend och sist Völkl Katana. Med Katanan blev det kärlek direkt. Grym i djupsnö med härligt flyt över snön. Man liksom surfar lite. Man kan åka jusst nysnö även i lite flackare backar utan att tappa fart. De andra åkarna med smalare skidor klagade på att de sjunk igenom till skaren men det märkte aldrig jag. Guiden vi hade med oss åkte på värsta vattenskidorna (Black Diamont Megawatt) han uttryckte fördelen med fetskidor i termen 'very energy conserving'. Det är precis vad de var. Man flöjtade runt bland träden utan att behöva ha ngt nämnvärt mycket bakvikt. Kom alltid ner först utan att vara särskilt andfådd. Grymma även i mjuk pist. Lite fladdriga på transport sträcka. De trivs bäst med att åka på kant i sväng. Bytte för kul skull tillbaks till Scott ett litet tag men de kändes helt döda i jämförelse. Dynastaren var skön i mjuka pisten men när jag åkte ut i lösnön så flöt de inte upp ovanpå snön som jag var van vid utan rätt igenom. -Tvärbroms och supervurpa. Letade skidor i 15 min i halvmetern Alta-snö och svor. Sedan dess blev det bara Katana resten av veckan. Köpte mig ett par nya 176 cm Katana på Skistore.se när jag kom hem ( Sista paret på rean -yes!!). Åkte upp på familje vecka under påsken till Idrefjäll. Stenhård manchester på morgonen och sorbet på eftermidddagen. Trodde inte att Katanan skulle trivas på förmiddagen så jag hade för säkerhets skull med mina Atomic Macron slalom lagg. Efter att ha åkt Atomic en timma så bytte jag till Katanan och sedan dess står Atomicen kvar i skidförrådet. Katanan var mycket roligare även i hård manchesterpist. Otroligt men sant, -Fetskida utan spann och med tiprocker...unbelievable! Vad gäller kvaliten har jag än så länge inte märkt ngt negativt. Några hopp i parkens röda linje blev det. En å annan hård landning men skidorna är fortfarande hela. Möjligen har grafiken krakelerat en aning. Jag är såld!! mvh, Tommy 180 cm /70 kg medelgod till avancerad åkare [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Volkl katana undersokning - har du ett par, SVARA!
Tillbaka
Topp