Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Volkl katana undersokning - har du ett par, SVARA!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="IngemarH79" data-source="post: 814771"><p>Vet inte riktigt hur jag hamnade här och tråden är möjligen något daterad men jag har ett par Katanor. Första årsmodellen (190cm) och tycker de är grymt lättåkta, roliga och förhållandevis allsidiga. Är också besviken på kvalitén, ena skidan har 30cm rocker fram (eller vad det heter) medan den andra skidan har nollspann (det har jag inte fixat själv). Jag känner ingen skillnad på dom när jag åker men heller inte något man väntar sig av en toppmodel från en premium-tillverkare. Belaget är lövtunt, någon sa ostskiva, då har de en bra osthyvel. Jag skulle höfta till med 0,8~1mm. Jag fick en ganska stygg repa då skidorna var använda ~20 dagar och belaget släppte delvis. Gick på en skidverkstad och de limmade igen revan. Annars funkar de bra, bär med kanalen uppåt. En kompis till mig pajade bakändan på sina katanor rätt rejält och belaget började släppa. Han fick nya på reklamation, tror det var på Åre skidsport.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="IngemarH79, post: 814771"] Vet inte riktigt hur jag hamnade här och tråden är möjligen något daterad men jag har ett par Katanor. Första årsmodellen (190cm) och tycker de är grymt lättåkta, roliga och förhållandevis allsidiga. Är också besviken på kvalitén, ena skidan har 30cm rocker fram (eller vad det heter) medan den andra skidan har nollspann (det har jag inte fixat själv). Jag känner ingen skillnad på dom när jag åker men heller inte något man väntar sig av en toppmodel från en premium-tillverkare. Belaget är lövtunt, någon sa ostskiva, då har de en bra osthyvel. Jag skulle höfta till med 0,8~1mm. Jag fick en ganska stygg repa då skidorna var använda ~20 dagar och belaget släppte delvis. Gick på en skidverkstad och de limmade igen revan. Annars funkar de bra, bär med kanalen uppåt. En kompis till mig pajade bakändan på sina katanor rätt rejält och belaget började släppa. Han fick nya på reklamation, tror det var på Åre skidsport. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Volkl katana undersokning - har du ett par, SVARA!
Tillbaka
Topp