Völkl Kaya

Sannis

Ny medlem
Völkl Kaya
Var inne på Stadium igår och såg till min stora glädje att dessa skidor m. bindning nu kostar 2499:- (fanns ett par i längd 158 cm). Vad jag behöver lite råd med nu är om de är något att ha =) Jag har ett par "pistskidor" men har blivit mer och mer sugen på att börja hoppa lite så vad jag undrar är om jag är helt ute och cyklar om jag funderar på att införskaffa ett par Kaya? Det är ju trots allt ett väldigt trevligt pris...

- Nuvarande skidor: Atomic C9 eller något sånt tror jag dom heter, 160 cm (ca 3 år gamla)
- Vikt: 57-58 kg
- Längd: 168 cm
- Erfarenhet: åkt sedan 4-5 års ålder och åker väl cirka 4 veckor per år

Tacksam för svar!

Völkl Kaya
Jag var in på Stadium idag faktiskt och la undan ett par kaya. dom skulle bara ha 1499 för dom i haparanda ;) undrar om ngn har ett par sånna om det är nått att ha ?

Völkl Kaya
Har köpt ett par Völkl Kaya, också för 1499, men undrar kan man ha Völkl Kaya som kille då det är en tjejskida?

mvh Lindajn

Völkl Kaya
Tror den blir bra för dog med tanke på din lätta vikt. Men undersök det där med priset med tanke på vad dom i tidigare kommentarer skrivit.

Völkl Kaya
lewmpz sa:
Jag var in på Stadium idag faktiskt och la undan ett par kaya. dom skulle bara ha 1499 för dom i haparanda ;) undrar om ngn har ett par sånna om det är nått att ha ?
De kostar 2499kr på rean.. Men en kompis gick in på stadium i umeå och sa att de sålt dem för 1499 i Haparanda. Så hon fick sista paret tillslut för 1499 kr. Så tack för tipset lewmpz :D

Völkl Kaya
Det beror väl på, man får en bättre stabilitet om man har ett par skidor som ärlängre och en lagom längd till sig själv.. Men de är väl en smaksak också.
Om du gillar dom köp dom, de är ju ett par hyffsade skidor!

Völkl Kaya
Jag kör med kaya, är nånting mellan 160-165 lång o 55 kg typ, dom funkar skit bra både i park o pist. dåliga med dom är att kanterna på ovandsidan nöts och lätt när man snurrar osv, bindningarna är inte super bra men dom funkar ( dom har barat pajja 1 gång för mig).

Völkl Kaya
mm det är skit det där med översidan på dom , dom som täljer på varandra , hmm , mina bindningar funkar hur bra som helst, dock har jag bara åkt med dom i 4 dagar men , Sköna skidor för ett bra pris ;)

Tillbaka
Topp