völkl ledge 155 elr 148

schleten

Ny medlem
völkl ledge 155 elr 148
hej skulle vilja ha hjälp med att välja rätt längd på skidor.Jag är ungefär 155.är lite osäker på vilken längd på skidorna.är det stor skillnad men an att ha skidor till näsan elr lika länga som man själv är.
vad fins det för fördelar och nackdelar med det.

tacksam för svar

völkl ledge 155 elr 148
Vare sig du endast ska hänga i parken eller inte alls så tycker jag att du ska köpa 155orna. Annars har man ofta kortare skidor när man kör park för att det är lättare att ha koll på skidorna då, men 155 är absolut inte för långt. Det är ju en twintipskida så du får dra bort ca 10 cm eftersom tailen också går upp (inte bara nosen).
Har du en 148 cm lång så blir den ju knappt 140 cm och då blir det sjukt kort. 155an kommer ändå vara kortare än dig. (Jag har en 169 cm lång och jag är 167 cm men de är ändå kortare än jag) Du växer ju fortfarande så det knakar så har du inte planerat att byta ut skidorna på ett par år så ska du absolut ha 155an.

völkl ledge 155 elr 148
hänger mest i parken.Förut hade jag skidor till hakan men skändes konstigt om det skulle bli några nya lagg så blir det nog 155orna ledsen för stavningen datorn hackar sig

völkl ledge 155 elr 148
Bra val! Själv är jag väldigt alergisk mot såna som köper alldeles för korta skidor. Det är alldeles för många sådana som åker runt i de svenska fjällen och jag slår ett slag för att våga välja längre (eller igentligen RÄTT längd). 155orna blir perfekt för dig :) Lycka till!

Tillbaka
Topp