Völkl Mantra Jr

Völkl Mantra Jr
Ska köpa Völk Mantra till 12 åriga dottern. 158cm lång nu och åker på 140cm Atomic Backland från förra året. Nu är frågan om jag ska köpa 148 eller 158 cm på Mantran. Hon är för övrigt allsidig åkare som gillar både att svänga, skog å hopp!

Völkl Mantra Jr
Är jättenöjd med de skidorna min pojke är 12 0 och kör 118cm. Det är full rocker så jag tror de upplevs lättsvänga för längden. Min kille är inte jättevan åkare men svänger lätt med dessa både i pistat och off pist, även bra fäste på hård/isig snö. Instämmer i kören 158cm.

Völkl Mantra Jr
Låter bra! Dom vänjer ju sig fort! Tror det följer med Marker free 7.0 eller Salomon 7 i de flesta paketen. Nån jag pratade med tyckte man skulle uppgradera. Men jag är lite tveksam. Vad tycker ni?

Völkl Mantra Jr
Vi har haft 3 par av dom här (den hette ju Gotama JR tidigare men det är samma skida) samtliga med Marker free 7.0 vilket har fungerat klockrent. Har aldrig känt något behov att förändra den setup'en. Det här "paketet" har väl Völkl haft på marknaden i minst 12-13år.. det verkar ju fungera.

Völkl Mantra Jr
Har precis köpt nya mantra till min 11-åring och har aldrig köpt kortare än hans längd ( 3:e paret mantra)
Aldrig varit något problem med längden trots att det är väldigt mycket park.
Förra säsongen körde han på 17/18 mantran och det enda är att det blev väldigt fula bäverbett i dem vid parkkörning ( vet ej hur de nya är än).
Köpte med free 10 men det var bara för att det skiljde typ 50 spänn mot 7.0 på det paketet.

Tillbaka
Topp