Völkl Mantra utveckling...

• Trådstartare Trådstartare PLe
  • Start datum Start datum

PLe

Ny medlem
Tja!
Jag är i köpastagen av denna mkt omtalade skida, men då jag är en fattig student så kollar jag främst på andrahandsmarknaden. Det jag undrar nu är om det är någon större skillnad på de skidor som kom ut 05/06 och framåt till årets skida eller om det mest är det grafiska som har ändrats? Hoppas ni kan hjälpa mig finna svar på denna fråga.

Första varianten som kom 05/06 (och som jag själv har) hade vissa problem med delaminering, speciellt i tailen som jag uppfattade det. Om du hittar ett intressant par av den årsmodellen och inte ser några tecken på delaminering (idag efter 3 år) så är det med stor säkerhet inga problem, men det är något som jag skulle kontrollera noggrant iaf.

Måtten och styvheten har förändrats en aning, men eftersom jag inte har åkt senare modeller så är det inget jag kan kommentera.

Senast ändrad:
Jag körde 2 säsonger på 05/06 och hade inga problem med delaminering. Vad det gäller utvecklingen är jag ganska säker på (rätta mig ngn om jag har fel) att endast det grafiska ändrades mellan 05/06 & 06/07, efter det har endast små förändringar gjorts på måtten och styvheten. Hur som helst har rescensionerna av Mantran oavsett årsmodell genomgående varit lysande!
Har även hört att 05/06 modellen var den sista som producerades i tyskland till skillnad mot dagens kinaproduktion.

Några mm bredare till förra säsongen stämmer men styvare var nog väldigt marginellt i så fall. Hur som helst en mkt bra skida för mixade fören om man gillar att åka fort.

Kan nog stämma har så dålig minne från i vinter=) Kan rekommendera skidan för den svenska trängen. Har åkt med 07-08 hela säsongen och är inte besviken för det är en riktigt skön skida för både offpist och pist... Helt klart en riktigt kompitent allroundskida

Tillbaka
Topp