völkl p 40

völkl p 40
Var i hemsedal v 10. åkte på mina P40. Under ett åk i pisten på plant underlag så small det till och bidningen löste ut. Ena skidan hade delat på sig bak på skidan överdel och underdel ca 10-15 cm. Sitter en slags metall skena i mellan som har sprukit på bredden den större delen sitter kvar i överdelen och en liten bit sitter kvar i underdelen ca 5 cm. Har skickat skidorna till völkl för reklamation. Är det någon som har varit med om något liknande. Hej Stevan Email pesot@hotmail.com

völkl p 40
Völkl håller mycket hög kvalitet på sina skidor. Som med allt annat finns det "måndags-exemplar" här också, även om Völkl liksom Audi och Boris Becker är tyska kvalitetsverk att lita på.

/H. (ägare av ett par P40 och spekulant på Vertigo G4)

völkl p 40
Sett ungefär samma sak hända med ett par Völkl P9 SL. Dom liksom bara släppte en inre spänning och blev helt stukade både framför och bakom bindningen + att dom delaminerade helt. Och det hände under åkning i pist.

völkl p 40
Det blev ett par nya P50 race carver.
Reklamationen på min P40 godkänndes och detta innebär att det måste bli en veckas skidåkning till utan frugan så det blir ett riktigt test. Hej Stevan

völkl p 40
Jag körde på ett par Völkl Vertigo Motion tidigare i vinter.. Efter bara 1,5 veckors åkning var dom skidorna helt slut..
Att jag gjorde djupa jack i ovansidan efter några Ironxs kan man kanske skylla på vassa kanter och brist på vana vid breda lagg.
MEN att skistoppern paja efter en lätt vurpa är inte bra, det skulle ju kunna bero på olyckliga omstäntigheter..
Och att jag efter att ha kört i ett lagom stort hopp med isig och flack landning upptäckte att en skärva av spetsen höll på att lossna blev droppen för mig..
Ett av dessa problem hade man ju kunnat acceptera men alla tre!!!

Ja ja, jag får strax ett par p50 Motion i ersätnning.. men då har jag redan väntat i tre veckor och fått åka på mina gamla dynamic från 98 med bindningar som inte vet vad fast är...

Är det någon som har erfarenheter att dela med sig av p50 så tar jag gärna emot dom...

// Martin

völkl p 40
Nu v.10 körde jag emot en stubbe med mina G4:or när jag åkte skogsåkning. Ingen vidare hård pååkning, men ändå släppte stålkanten från skidan 2 millimeter på ett område av ca 30 cm. Ska reklamera i slutet av säsongen och hoppas att det fixar sig...

>> RR <<

Tillbaka
Topp